- Pusty
- Hinta
Polttoainejärjestelmän osat – VW – KUORMA-AUTOT
(löytyi 18 tulosta)
Meidän olisi keskityttävä paljon enemmän liitoselementteihin - myös polttoaineletkuihin. Pelkkä letku ei riitä. Toimiva polttoainepiiri tarvitsee ehdottomasti oikeat liitännät ja liitokset. Vain jos nämä ovat ehjiä ja sopivat ihanteellisesti letkuihin, ne voivat täyttää oman osuutensa piirissä. Jos autosi polttoaineletkujen liitännöissä on ongelmia, löydät varmasti etsimäsi 5 miljoonan varaosamme joukosta.
Valmistaja: | HANS PRIES |
Valmistajan numero: | 116 586 |
Valmistaja: | PIERBURG |
Valmistajan numero: | 7.07796.09.0 |
Valmistaja: | FEBI BILSTEIN |
Valmistajan numero: | 34114 |
Valmistaja: | INA |
Valmistajan numero: | 711 0340 10 |
Valmistaja: | ENGITECH |
Valmistajan numero: | ENT190001 |
Valmistaja: | FEBI BILSTEIN |
Valmistajan numero: | 37162 |
Valmistaja: | HANS PRIES |
Valmistajan numero: | 119 087 |
Valmistaja: | INA |
Valmistajan numero: | 711 0244 10 |
Valmistaja: | INA |
Valmistajan numero: | 711 0245 10 |
Valmistaja: | INA |
Valmistajan numero: | 711 0294 10 |
Valmistaja: | HANS PRIES |
Valmistajan numero: | 115 834 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | FEBI BILSTEIN |
Valmistajan numero: | 102488 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoaineletkun ja liitännän välinen vuorovaikutus
Bensiinimoottori tarvitsee oikean ilman ja polttoaineen seoksen palamisen onnistumiseksi. Polttoaine ruiskutetaan tähän järjestelmään polttoaineletkujen ja venttiilien kautta. Tätä varten polttoaine on ensin siirrettävä säiliöstä kohti moottoria. Ensimmäinen on yleensä auton takaosassa ja toinen aivan edessä. Polttoainepumppu tulee kuvaan mukaan kuljettamaan tätä matkaa letkujen kautta. Se pumppaa polttoaineen letkuja pitkin polttoainesuodattimen kautta moottoriin. Polttoaine kulkee letkujen läpi 3-7 baarin paineella. Jos letkut on liitetty toisiinsa tai jos ne on liitetty johonkin muuhun komponenttiin, liitokset vaikuttavat kokonaisuuteen.
Ne varmistavat turvallisen yhteyden letkujen ja komponenttien, kuten säiliön, suodattimen tai venttiilien, välillä. Kun jälkimmäiset venttiilit on saavutettu, moottori saa juuri sen määrän bensiiniä, jonka se tarvitsee ihanteellisen seoksen aikaansaamiseksi. Loppujen lopuksi polttoainepumppu lähettää aina ja tarkoituksella aivan liikaa bensiiniä tai dieseliä linjojen läpi. Näin varmistetaan, että polttoainetta on aina riittävästi, myös moottorin suurilla kierroksilla. Jäljelle jäävä polttoaine kulkee polttoaineen paineensäätimen ohi ja muita johtoja ja liitäntöjä pitkin takaisin säiliöön, josta peli alkaa alusta.
Polttoaineletkujen liitäntöjen suunnittelu
Polttoaineletkujen liitännät eroavat toisistaan pääasiassa kahdella tavalla: materiaalin ja muodon osalta. Riippuen polttoaineletkusta ja moottorin osasta, johon liitokset on asennettava, liitokset on valmistettu joko muovista tai metallista. Venttiilien kaltaisten komponenttien liitoksissa käytetään usein ruuvikierteitä. Jos liitetään "vain" kaksi linjaa, pikaliittimet, kuusiprofiilit ja ulkoiseen vakauttamiseen tarkoitetut puristimet ovat yleensä riittäviä. Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä asiana polttoaineletkujen liitäntöjen on myös vastattava letkun halkaisijaa ja letkun reititykselle mahdollisesti määritettyjä muotoja. Myös liitoksia tai kulmien kiertämistä varten on olemassa erityisosia.
Mitkä viat voivat aiheuttaa ongelmia polttoainepiirissä?
Paljon painetta, joskus korkeita lämpötiloja ja mahdollisia kerrostumia sisäpuolella. Kosteus, kylmyys, lika tai eläinten puremat ulkopuolelta. Letkuista, liitännöistä ja muista osista koostuvan polttoainepiirin on kestettävä paljon. Mikään näistä ei jätä eri komponentteja vahingoittumattomiksi. Letkut voivat ruostua, huokoistua tai vaurioitua muulla tavoin. Myös liitokset voivat vuotaa tai rikkoutua eri syistä. Lyhyellä aikavälillä tämä voi johtua edellä mainituista ulkoisista vaikutuksista, kuten marttojen aiheuttamista vahingoista. Tai se voi johtaa kulumisen merkkeihin pitkällä aikavälillä. Joka tapauksessa yksi asia on selvä: polttoainepiirikin on vain niin vahva kuin sen heikoin lenkki. Jos jokin osa vioittuu eikä tiiviys ole enää taattu, on ryhdyttävä toimiin.
Polttoainepiirin vuodon merkit
Toisin kuin monissa muissa vioissa, polttoainepiirin perustavanlaatuinen ongelma on melko helppo tunnistaa: Heti kun dieseliä tai bensiiniä ilmestyy jonnekin, missä sitä ei pitäisi olla, virtapiirissä on oltava vuoto. Tämä voi ilmetä tuntuvana polttoaineen hajuna auton ympärillä tai vielä selvemmin lätäkkönä auton alla. Moottorin käynnistysongelmat eivät ole yhtä ilmeisiä. Tähän voi olla muitakin syitä. Sama koskee moottoria, joka ei käy tasaisesti. Tässäkin on monia mahdollisia syitä, ja polttoainepiirin vuoto on yksi niistä. Nykyaikaisemmat autot kertovat asiasta jopa suoremmin virheilmoituksilla, kuten "polttoaineen paine liian alhainen". Kaikki nämä asiat viittaavat vuotoon piirissä, ja liitännät ovat yksi mahdollisista kohdista.
Virheiden löytäminen piiristä ja liitäntöjen vaihto
Jos jokin edellä mainituista oireista ilmenee, aloitetaan vuodon etsiminen. Tämä etsintä on suoritettava mahdollisimman nopeasti. Loppujen lopuksi vuotava polttoaine on suuri vaara mahdollisten tulipalojen ja ympäristövahinkojen kannalta. Jos järjestelmän heikon kohdan etsintä johtuu polttoaineen huoltoliitännästä, se on parasta vaihtaa suoraan asianmukaiseen varaosaan.
Osta polttoaineletkujen liitännät Motointegratorilta
Tämä tarkoittaa sitä, että polttoainepiirin vuotoja voi syntyä äkillisesti martien aiheuttaman vahingon tai vastaavan tapahtuman vuoksi tai vähitellen kulumisen seurauksena. Liitäntöjen osalta ongelmana on yleensä - jos lainkaan - kuluminen huokoisen muovin tai vastaavien poikkeavuuksien muodossa. Tällöin on mahdollisimman nopeasti löydettävä korvaava osa. Motointegratorin palkitusta verkkokaupasta saat nämä nopeasti tunnetuilta valmistajilta, kuten VDO, PIERBURG, MEAT & DORIA, FEBI BILSTEIN tai ELRING.