-3% jousituksesta

Polttoaine- ja syöttöjärjestelmät – Volvo – KUORMA-AUTOT

(löytyi 144 tulosta)

Varaosat NGK
Sijoituskriteerit
Ruiskutusventtiili DELPHI 42019383
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   42019383
689,04 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin, pumppu-suutinyksikkö DELPHI DELL221PBC
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   L221PBC
57,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säädin, lämmitys/ilmanvaihto AKUSAN VOL-SE-020
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   VOL-SE-020
46,40 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Takaiskuventtiili, polttoainejärjestelmä DT Spare Parts 2.12470
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   2.12470
17,58 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, suuttimen pidike DT Spare Parts 2.91217
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   2.91217
16,14 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, polttoainepumppu AKUSAN BPD-RV102
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   BPD-RV102
18,51 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pumppu, polttoaineen syöttö AUGER 71512
Valmistaja:   AUGER
Valmistajan numero:   71512
26,92 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusventtiili DAXTONE DTX-420-392
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX-420-392
510,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusventtiili DAXTONE DTX-420-395
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX-420-395
554,77 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusventtiili DAXTONE DTX-420-393
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX-420-393
554,77 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Annostelumoduuli, urearuiskutus ENGITECH 8900 001 018 0
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   8900 001 018 0
297,77 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiivisterengas FEBI BILSTEIN 11867
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   11867
0,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pumppu, polttoaineen syöttö ENGITECH ENT096002
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT096002
99,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Annostelumoduuli, ureainjektio ENGITECH ENT570100
Annostelumoduuli, ureainjektio ENGITECH ENT570100
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT570100
52,77 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiiviste, suuttimen pidin LEMA 28016.03
Valmistaja:   LEMA
Valmistajan numero:   28016.03
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Polttoainesäiliöstä moottoriin

Polttoaine- ja syöttöjärjestelmät syöttävät moottoriin polttoainetta. Polttoainepumppu syöttää tietyn määrän polttoainetta polttoaineen imulinjan kautta ruiskutuspumpulle. Tämä annostelee toimitetun polttoaineen kysynnän mukaan ja syöttää ylimääräisen polttoaineen takaisin järjestelmään. Ruiskutussuuttimien kautta polttoaine pääsee oikeaan aikaan ja oikeassa paineessa polttokammioon, jossa se muunnetaan energiaksi, jota tarvitaan moottorin osien liikkeelle saattamiseen ja sen jälkeen niiden pitämiseen liikkeessä. Vaikka polttoaine- ja ruiskutuspumput ja ruiskutussuuttimet joutuvat alttiiksi näin suurelle kuormitukselle, niiden käyttöikä on erittäin pitkä ja ne toimivat moitteettomasti pitkän aikaa. Jossain vaiheessa pumppu kuitenkin kuluu, ja pumppu on vaihdettava. Meiltä saat kaikki polttoaine- ja syöttöjärjestelmiin tarvittavat pumppuvaihtoehdot ruiskutuspumpusta polttoainepumppuun, mukaan lukien tarvittavat lisävarusteet

Ruiskutuspumpusta Ureamittausmoduuliin

Motointegrator on yksi tärkeimmistä moottoriajoneuvojen laadukkaiden varaosien, tarvikkeiden ja työkalujen verkkokaupoista. Täältä löydät tunnettujen merkkien jäähdytysjärjestelmän nesteet sekä kaikki varaosat. Yksittäisten tuotteiden laatu on aina etusijalla. Tämä koskee myös ruiskutuspumppuja, mukaan lukien tarvittavat varaosat pumpun täydellisestä vaihdosta ruiskutussuuttimien vaihtoon. Vaihda asianmukaiset tiivisteet aina, kun irrotat pumpun. Verkkokaupastamme löydät sopivat korjaussarjat sekä tehokkaat korkeapainepumput ja Common Rail -järjestelmän ruiskutuspumput. Tämä koskee myös Ureajärjestelmiä, jotka ovat yhä tärkeämpiä nykyaikaisissa polttoaine- ja syöttöjärjestelmissä. Tämä johtuu siitä, että annostelumoduulit ruiskuttavat AdBluea, veden ja urean seosta, pakokaasuputkistoon tarpeen mukaan ja vähentävät näin päästöjä kestävästi. Luotamme tietenkin myös tunnettuihin tuotemerkkeihin, kuten Denoxtroniciin ja BOSCHiin.

Tyypillisiä oireita viallisesta ruiskutuspumpusta

Nykyaikaisissa ajoneuvoissa on useita erilaisia varoitusvaloja, jotka ilmoittavat sinulle kuljettajana epätavallisista tapahtumista voimansiirron, pakojärjestelmän ja moottorin alueella. Jos ruiskutuspumppu ei enää toimi määritettyjen vaatimusten mukaisesti, siitä ilmoittaa myös moottorin vian merkkivalo. Tämä ei kuitenkaan välttämättä tarkoita ruiskutuspumpun toimintahäiriötä. Siksi ensimmäinen askel on mennä paikalliseen korjaamoon lukemaan vikamuisti. Riippumatta siitä, syttyykö varoitusvalo, ruiskutuspumpun vika oireilee tyypillisesti. Tämä johtuu siitä, että moottorin teho vähenee, koska polttoaineen syöttö ei enää täytä vaatimuksia. Lisäksi moottori käy epävakaasti ja nykii. Toinen tyypillinen signaali on merkittävästi lisääntynyt polttoaineenkulutus

Suuttimen viat ja niihin liittyvät ongelmat

On olemassa erilaisia suuttimen vikoja, jotka vaikuttavat voimakkaasti moottoriin ja muihin ajoneuvon osiin. Jos siis epäilet ruiskutuspumpun toimintahäiriötä, ensimmäinen askel on tarkistaa suutin huolellisesti. Jos se on viallinen, vaihda suutin. Korjaus on harvoin kannattavaa, koska nykyaikaiset ruiskutussuuttimet ovat rakenteeltaan erittäin filigraaneja ja asettavat erittäin korkeat vaatimukset työpaikan puhtaudelle. Sen vuoksi korjaukset tehdään vain erityiskorjaamoissa. Ainoat poikkeukset ovat vanhojen moottoreiden suuttimet, jotka ovat rakenteeltaan paljon yksinkertaisempia

Mutta miten tunnistat ruiskutussuuttimien ongelman?

Oikein toimiva suutin hajottaa polttoaineen siten, että ruiskutettava suihku koostuu hyvin hienoista pisaroista, joiden koko kasvaa suihkun keskiosaa kohti. Näin polttoaine palaa hitaammin ja tasaisemmin, sillä hienot pisarat syttyvät ensin, mikä lisää polttoaineen palamismäärää hitaasti. Jos suutin ei sumuta polttoainetta oikein, se johtaa seuraaviin ongelmiin. - Huonosti sumutetun polttoaineen äkillinen palaminen johtaa koputtelevaan palamiseen. Moottori "naulaantuu", mikä johtaa suurempaan polttoaineenkulutukseen, huonompaan suorituskykyyn ja pakokaasun laatuun sekä pidemmän ajan kuluttua ja liukulaakerivaurioihin. - Jos huonosti sumuuntuneen polttoaineen suihkun suunta on väärä, se johtaa muiden osien paikalliseen ylikuumenemiseen, mikä voi johtaa täydelliseen tuhoutumiseen. - Jos polttoainesuihku osuu sylinterin seinämään, voitelukalvo huuhtoutuu pois. Ajan myötä sylinteriin syntyy kohtausvaurioita.

Reagoi heti, kun epäilet ongelmaa ruiskutussuuttimessa. Voimakkaasti saastuneiden tai rikkoutuneiden suuttimien aiheuttamat vahingot voivat olla huomattavat. Vaihda viallinen suutin tai puhdista se perusteellisesti, jos syy on irtoava epäpuhtaus. Täydellisestä valikoimastamme löydät jokaiselle ajoneuvolle oikean ja korkealaatuisen ruiskutussuuttimen.

Motointegrator on vahva kumppanisi polttoaine- ja syöttöjärjestelmissä! Tutustu moottoriajoneuvojen laadukkaiden varaosien, lisävarusteiden ja työkalujen laajaan valikoimaan