-7€ autojen varaosista -10€ autojen varaosista -15€ autojen varaosista

Polttoaine- ja syöttöjärjestelmät – KUORMA-AUTOT

(löytyi 2162 tulosta)

Sijoituskriteerit
Ruiskutussuutin BOSCH 0 433 171 681
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 433 171 681
50,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, jakajapumppu BOSCH 1 460 200 333
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 200 333
1,04 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu HERTH+BUSS ELPARTS 65453008
Valmistaja:   HERTH+BUSS ELPARTS
Valmistajan numero:   65453008
251,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korkearpainejohto, ruiskutusjärjestelmä DT Spare Parts 4.10179
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   4.10179
7,47 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, imuilman lämpötila BOSCH 0 281 002 012
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 281 002 012
58,58 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirengas BOSCH F 00R J01 026
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 00R J01 026
1,84 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Käsisyöttöpumppu BOSCH 0 440 011 014
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 440 011 014
75,33 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pumppu, polttoaineen syöttö DT Spare Parts 2.12103
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   2.12103
43,90 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiivistesarja, ruiskutussuutin DT Spare Parts 4.91179
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   4.91179
25,17 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirengas BOSCH 2 440 210 054
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   2 440 210 054
1,27 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu BPART V8.HF.M11
Valmistaja:   BPART
Valmistajan numero:   V8.HF.M11
106,40 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, rivipumppu BOSCH 2 443 461 020
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   2 443 461 020
27,59 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin BOSCH 0 433 271 521
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 433 271 521
13,59 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Hylsy, suuttimen pidike DT Spare Parts 3.20019
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   3.20019
5,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirengas BOSCH F 00R J00 222
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 00R J00 222
0,49 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Polttoainesäiliöstä moottoriin

Polttoaine- ja syöttöjärjestelmät syöttävät moottoriin polttoainetta. Polttoainepumppu syöttää tietyn määrän polttoainetta polttoaineen imulinjan kautta ruiskutuspumpulle. Tämä annostelee toimitetun polttoaineen kysynnän mukaan ja syöttää ylimääräisen polttoaineen takaisin järjestelmään. Ruiskutussuuttimien kautta polttoaine pääsee oikeaan aikaan ja oikeassa paineessa polttokammioon, jossa se muunnetaan energiaksi, jota tarvitaan moottorin osien liikkeelle saattamiseen ja sen jälkeen niiden pitämiseen liikkeessä. Vaikka polttoaine- ja ruiskutuspumput ja ruiskutussuuttimet joutuvat alttiiksi näin suurelle kuormitukselle, niiden käyttöikä on erittäin pitkä ja ne toimivat moitteettomasti pitkän aikaa. Jossain vaiheessa pumppu kuitenkin kuluu, ja pumppu on vaihdettava. Meiltä saat kaikki polttoaine- ja syöttöjärjestelmiin tarvittavat pumppuvaihtoehdot ruiskutuspumpusta polttoainepumppuun, mukaan lukien tarvittavat lisävarusteet

Ruiskutuspumpusta Ureamittausmoduuliin

Motointegrator on yksi tärkeimmistä moottoriajoneuvojen laadukkaiden varaosien, tarvikkeiden ja työkalujen verkkokaupoista. Täältä löydät tunnettujen merkkien jäähdytysjärjestelmän nesteet sekä kaikki varaosat. Yksittäisten tuotteiden laatu on aina etusijalla. Tämä koskee myös ruiskutuspumppuja, mukaan lukien tarvittavat varaosat pumpun täydellisestä vaihdosta ruiskutussuuttimien vaihtoon. Vaihda asianmukaiset tiivisteet aina, kun irrotat pumpun. Verkkokaupastamme löydät sopivat korjaussarjat sekä tehokkaat korkeapainepumput ja Common Rail -järjestelmän ruiskutuspumput. Tämä koskee myös Ureajärjestelmiä, jotka ovat yhä tärkeämpiä nykyaikaisissa polttoaine- ja syöttöjärjestelmissä. Tämä johtuu siitä, että annostelumoduulit ruiskuttavat AdBluea, veden ja urean seosta, pakokaasuputkistoon tarpeen mukaan ja vähentävät näin päästöjä kestävästi. Luotamme tietenkin myös tunnettuihin tuotemerkkeihin, kuten Denoxtroniciin ja BOSCHiin.

Tyypillisiä oireita viallisesta ruiskutuspumpusta

Nykyaikaisissa ajoneuvoissa on useita erilaisia varoitusvaloja, jotka ilmoittavat sinulle kuljettajana epätavallisista tapahtumista voimansiirron, pakojärjestelmän ja moottorin alueella. Jos ruiskutuspumppu ei enää toimi määritettyjen vaatimusten mukaisesti, siitä ilmoittaa myös moottorin vian merkkivalo. Tämä ei kuitenkaan välttämättä tarkoita ruiskutuspumpun toimintahäiriötä. Siksi ensimmäinen askel on mennä paikalliseen korjaamoon lukemaan vikamuisti. Riippumatta siitä, syttyykö varoitusvalo, ruiskutuspumpun vika oireilee tyypillisesti. Tämä johtuu siitä, että moottorin teho vähenee, koska polttoaineen syöttö ei enää täytä vaatimuksia. Lisäksi moottori käy epävakaasti ja nykii. Toinen tyypillinen signaali on merkittävästi lisääntynyt polttoaineenkulutus

Suuttimen viat ja niihin liittyvät ongelmat

On olemassa erilaisia suuttimen vikoja, jotka vaikuttavat voimakkaasti moottoriin ja muihin ajoneuvon osiin. Jos siis epäilet ruiskutuspumpun toimintahäiriötä, ensimmäinen askel on tarkistaa suutin huolellisesti. Jos se on viallinen, vaihda suutin. Korjaus on harvoin kannattavaa, koska nykyaikaiset ruiskutussuuttimet ovat rakenteeltaan erittäin filigraaneja ja asettavat erittäin korkeat vaatimukset työpaikan puhtaudelle. Sen vuoksi korjaukset tehdään vain erityiskorjaamoissa. Ainoat poikkeukset ovat vanhojen moottoreiden suuttimet, jotka ovat rakenteeltaan paljon yksinkertaisempia

Mutta miten tunnistat ruiskutussuuttimien ongelman?

Oikein toimiva suutin hajottaa polttoaineen siten, että ruiskutettava suihku koostuu hyvin hienoista pisaroista, joiden koko kasvaa suihkun keskiosaa kohti. Näin polttoaine palaa hitaammin ja tasaisemmin, sillä hienot pisarat syttyvät ensin, mikä lisää polttoaineen palamismäärää hitaasti. Jos suutin ei sumuta polttoainetta oikein, se johtaa seuraaviin ongelmiin. - Huonosti sumutetun polttoaineen äkillinen palaminen johtaa koputtelevaan palamiseen. Moottori "naulaantuu", mikä johtaa suurempaan polttoaineenkulutukseen, huonompaan suorituskykyyn ja pakokaasun laatuun sekä pidemmän ajan kuluttua ja liukulaakerivaurioihin. - Jos huonosti sumuuntuneen polttoaineen suihkun suunta on väärä, se johtaa muiden osien paikalliseen ylikuumenemiseen, mikä voi johtaa täydelliseen tuhoutumiseen. - Jos polttoainesuihku osuu sylinterin seinämään, voitelukalvo huuhtoutuu pois. Ajan myötä sylinteriin syntyy kohtausvaurioita.

Reagoi heti, kun epäilet ongelmaa ruiskutussuuttimessa. Voimakkaasti saastuneiden tai rikkoutuneiden suuttimien aiheuttamat vahingot voivat olla huomattavat. Vaihda viallinen suutin tai puhdista se perusteellisesti, jos syy on irtoava epäpuhtaus. Täydellisestä valikoimastamme löydät jokaiselle ajoneuvolle oikean ja korkealaatuisen ruiskutussuuttimen.

Motointegrator on vahva kumppanisi polttoaine- ja syöttöjärjestelmissä! Tutustu moottoriajoneuvojen laadukkaiden varaosien, lisävarusteiden ja työkalujen laajaan valikoimaan