-4% autojen varaosista

Paineilmakompressorit – KUORMA-AUTOT

(löytyi 427 tulosta)

Varaosat NGK
Sijoituskriteerit
Paineilmakompressori VADEN ORIGINAL 1600 080 005
Valmistaja:   VADEN ORIGINAL
Valmistajan numero:   1600 080 005
975,79 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineilmakompressori VOITH 149.00085313
Valmistaja:   VOITH
Valmistajan numero:   149.00085313
3.502,29 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineilmakompressori VOITH 149.00085313T
Valmistaja:   VOITH
Valmistajan numero:   149.00085313T
3.676,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kompressori, paineilmajärjestelmä VADEN 1600 060 001
Valmistaja:   VADEN ORIGINAL
Valmistajan numero:   1600 060 001
551,44 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kompressori, paineilmajärjestelmä VADEN 2500 180 001
Valmistaja:   VADEN ORIGINAL
Valmistajan numero:   2500 180 001
814,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kompressori, paineilmajärjestelmä KNORR LK 4960
Valmistaja:   KNORRBREMSE
Valmistajan numero:   LK 4960
2.517,50 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineilmakompressori VADEN ORIGINAL 1300 035 001
Valmistaja:   VADEN ORIGINAL
Valmistajan numero:   1300 035 001
425,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineilmakompressori VADEN ORIGINAL 1300 025 002
Valmistaja:   VADEN ORIGINAL
Valmistajan numero:   1300 025 002
572,18 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineilmakompressori VADEN ORIGINAL 1300 230 001
Valmistaja:   VADEN ORIGINAL
Valmistajan numero:   1300 230 001
639,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineilmakompressori MOTO REMO LK-4972/R
Valmistaja:   MOTO REMO
Valmistajan numero:   LK-4972/R
939,35 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kompressori, paineilmajärjestelmä MOTO REMO 912.117.000.0/R
Valmistaja:   MOTO REMO
Valmistajan numero:   912.117.000.0/R
642,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineilmakompressori VADEN ORIGINAL 1500 180 001
Valmistaja:   VADEN ORIGINAL
Valmistajan numero:   1500 180 001
467,27 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineilmakompressori KNORR-BREMSE LK 4951/K009581000
Valmistaja:   KNORRBREMSE
Valmistajan numero:   LK 4951/K009581000
2.207,99 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineilmakompressori KNORR-BREMSE LS 4904
Valmistaja:   KNORRBREMSE
Valmistajan numero:   LS 4904
1.876,45 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineilmakompressori VADEN ORIGINAL 1100 035 001
Valmistaja:   VADEN ORIGINAL
Valmistajan numero:   1100 035 001
373,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Moottorin kompressorien ja ahtimien tehtävä

Polttoainetta poltetaan jokaisessa polttomoottorissa. Tätä varten palotilaan tarvitaan happea, joka imetään imumoottoreissa sylinterin alipaineen kautta. Lisäksi moottorin tehoa voidaan lisätä niin sanotulla ahtamisella. Tähän tarkoitukseen käytetään turboahtimia tai kompressoreita.

- Turboahtimissa on kaksi siipipyörää, joista toista pyörittää pakokaasuvirta. Toinen syöttää ilmaa moottoriin - mutta kunnolla vain silloin, kun moottori käy hyvin ja tuottaa paljon pakokaasuja. Sitä ennen turbo lag, nopeusalue, jolla tehoa on käytettävissä vain vähän, uhkaa heikentää suorituskykyä.

- Mekaaniset kompressorit saavat käyttövoimansa suoraan kampiakselilta hihnakäytön kautta. Tämä tarkoittaa, että ne tuottavat painetta myös alhaisilla nopeuksilla - polttoaineen kulutus kuitenkin kasvaa tämän järjestelmän myötä.

- Sähkökäyttöiset kompressorit toimivat pakokaasuturbiinin sijasta minisähkömoottorilla, joka pyörittää kompressorin pyörää. Tämä mahdollistaa turbon viiveen ohittamisen, ja teho kasvaa myös alhaisilla kierrosluvuilla. Toistaiseksi tekniikkaa on käytetty pääasiassa huipputehokkaissa moottoreissa, mutta se on nyt yleistymässä, myös siksi, että imuilman jäähdytys on optimoitu, sillä se palaa paremmin kuin lämmin ilma. Tämä puolestaan vähentää pakokaasuja ja polttoaineen kulutusta jopa 10 prosenttia.

Miten ilmakompressori toimii

Periaatteessa ilmakompressori toimii syrjäytysperiaatteella, jossa kaasut paineistetaan mekaanisesti. Alkuperäinen imutilavuus V1, jonka käyttöpaine on p1, puristetaan pienemmäksi tilavuudeksi V2, jonka käyttöpaine on korkeampi p2. Ilmakompressoreita on rakenteesta riippuen kolmenlaisia: mäntäkompressorit, turbokompressorit ja ruuvikompressorit.

Mäntäkompressori

Mäntäkompressoreita käytetään useimmiten ajoneuvojen puristamiseen. Mäntä, joka liikkuu sylinterissä, imee kaasua sisään, puristaa sen kokoon ja puristaa sen ulos. Tulo- ja poistoventtiilit ovat automaattisia levyventtiileitä. Pyöriviä mäntäkompressoreita on myös erityyppisiä. Niissä työkammio sijaitsee kotelon ja yhden tai useamman syrjäyttimen välissä, jotka joko pyörivät tai liikkuvat ympyräradalla. Kaasu imetään sisään rakojen kautta ja poistetaan jälleen.

Turbo kompressori

Nestemekaniikan lakien mukaan toimivista turbokompressoreista keskipako- ja aksiaalikompressorit ovat yleisimpiä. Tässä tapauksessa turbiini, jota moottorin pakokaasut pyörittävät, tuottaa käyttövoimaa kompressorille. Kun aksiaalikompressorissa tiivistettävä kaasu virtaa akselin suuntaisesti kompressorin läpi, radiaalikompressorissa kaasu virtaa aksiaalisesti kompressorivaiheen juoksupyörään ja ohjautuu sitten ulospäin (radiaalisesti)

Ruuvikompressori

Ruuvikompressoreissa kaksi yhdensuuntaista, mekaanisesti voimakytkettyä roottoria kulkevat siten, että kanava on suljettu niiden jakolinjan kohdalta. Sisään- ja ulostuloaukot sijaitsevat päätyjen kohdalla, jolloin ne on sovitettu siten, ettei takaisinvirtausta pääse tapahtumaan.

Lisäksi on olemassa useita muita kompressorityyppejä, kuten ruuvikompressorit, labyrinttimäntäkompressorit, ioni- ja siipikompressorit sekä kiertokompressorit.

Ilmakompressorien erottelu

Ilmakompressoreita voidaan erottaa kahdenlaisia:

- Turbo-kompressoreille on ominaista suuret paineilmavirrat ja samanaikaisesti pienet loppupuristuspaineet.

- Työntövoimakompressorit tuottavat pienen virtausnopeuden korkeilla loppupuristuspaineilla. Tällaisia kompressoreita ovat esimerkiksi kaksiruuvikompressori, jolle on ominaista yksinkertainen rakenne, pienet mitat, pieni massa, tasainen, pulssiton syöttö ja hiljainen toiminta.

Lisäksi erotetaan toisistaan öljyvoidellut ja öljyttömät kompressorit. Jäähdytystekniikassa erotetaan lisäksi kolme kompressorityyppiä:

- Täysin hermeettiset kompressorit: moottori ja kompressori sijaitsevat suljetussa kotelossa, joka on suorassa kosketuksessa kylmäaineen kanssa

- Puolihermetic-kompressorit: moottori on kiinnitetty kompressorikoteloon.

- avoimet kompressorit: Kompressoria käytetään hihnojen, hammaspyörien tai vaihteiston avulla.

Ilmakompressorien merkinnät

Saavutettavan paineen lisäksi on tavallista ilmoittaa kompressorin syöttönopeus. Tämä määritellään aikayksikköä kohti toimitetun ilman määränä (m³/min tai l/min).

Käyttöpaine viittaa paineilman saavutettavissa olevaan ylipaineeseen, kun taas painesuhde johtuu poistopaineen ja imupaineen suhteesta. Toimitussuhde puolestaan kertoo jotain toimitetun ja teoreettisesti mahdollisen paineilman tilavuusvirran suhteesta.

Jotta eri kompressoreita voidaan vertailla keskenään, on suositeltavaa käyttää vakiotilavuusvirtaa, jolla tarkoitetaan tilavuusvirtaa vakio-olosuhteissa lämpötilan, paineen ja kosteuden suhteen.

Osta halpoja ilmakompressoreita verkossa

Viallinen ilmakompressori on vaihdettava. Voit myös halutessasi lisätä ajoneuvosi suorituskykyä asentamalla ilmakompressorin. Verkkokaupasta ostamalla säästät yleensä rahaa verrattuna erikoismyyjiin. Autojen varaosiin ja tarvikkeisiin erikoistuneissa verkkokaupoissa, kuten Motointegratorissa, on laaja valikoima tunnettujen merkkien ilmakompressoreita. Vakuutu tuotteidemme huippulaadusta, nopeasta toimituksesta ja ehdottoman edullisista hinnoista. Jos sinulla on kysyttävää, asiantunteva asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään milloin tahansa.