- Pusty
- SAATAVUUS
- Valmistaja
- Hinta
Ohjausvaihteet – Fiat – KUORMA-AUTOT
(löytyi 75 tulosta)
Ohjauslaitteet osana ohjausjärjestelmää
Onko autosi ohjausjärjestelmässä vaihdettava ohjausvaihde? Silloin Motointegrator on oikea paikka sinulle, sillä verkkokaupastamme löydät laajan valikoiman ohjausvaihteita - ohjaustehostimella ja ilman - lähes kaikkiin yleisiin automalleihin eurooppalaisilta, aasialaisilta ja amerikkalaisilta automerkeiltä.
Valmistaja: | LAUBER |
Valmistajan numero: | 66.2649 |
Valmistaja: | LAUBER |
Valmistajan numero: | 66.1172 |
Ohjauslaitteen toiminta
Ohjausvaihde välittää ohjauspyörän käsivoimalla liikkeelle saatetun kääntymisliikkeen raidetankoon, joka puolestaan vastaa pyörien säätämisestä. Näin ohjauspyörän liike muuttuu pyörien liikkeeksi haluttuun suuntaan ohjausvaihteen ja raidetangon välityksellä. Yleisin ohjauslaitteisto on hammastanko-ohjaus, jota käytetään lähinnä henkilöautoissa. Toisin kuin muissa vaihtoehdoissa, tässä ei yleensä ole ohjauspylvään vipua. Lisäksi ohjausvaihteet voidaan asentaa mato-ohjauksen, sormiohjauksen, hevosohjauksen, Gemmer-ohjauksen tai kierrätyskuulaohjauksen muodossa.
Tilaa ohjausvaihteet verkossa kohtuulliseen hintaan
Ehjä ohjausjärjestelmä on keskeinen osa ajoneuvon turvallisuutta: jos se ei toimi kunnolla, ajoneuvon ohjaus voi heikentyä vakavasti ja kuljettajat ja matkustajat voivat joutua suureen vaaraan. Tästä syystä pienikin epäilys viallisesta ohjausvaihteesta, viallisesta Vetotangotohjauspäät tai Akselipalkit anna ajoneuvo välittömästi ammattilaisen tarkastettavaksi. Jos jokin osista on viallinen, voit ainakin säästää rahaa varaosien hankinnassa: Vertaile verkossa monien eri merkkien autonosien hintoja ja tilaa tarpeisiisi sopivin tuote.
Motointegratorissa täydellisen ohjausvaihteen löytäminen on entistä helpompaa, koska voit käyttää käteviä haku- ja suodatusvaihtoehtojamme löytääksesi oikeat varaosat ajoneuvosi tyyppiin, merkkiin ja haluttuun valmistajaan sekä hintaan. Voit myös hyötyä kohteliaasta palvelustamme ja nopeista toimitusajoista!
Werkingsprincipe van het stuur
Welke soorten stuurhuizen zijn er?
- Wormwielbesturing
- Tandheugelbesturing
- Schroefbesturing
- Recirculerende kogelbesturing (doorontwikkeling van schroefspindelbesturing)
De wormwielbesturing
Ross-besturing (vingerbesturing) en Bishop-besturing zijn gebaseerd op het wormwielstuurprincipe. De trekstang bestaat uit drie delen en is daarom gevoelig. De VW Kever is een typisch voorbeeld van wormwielbesturing in grootschalige productie. Later is hier echter ook de tandheugelbesturing geïnstalleerd. Vanwege de relatief grote speling op de worm zijn wormstuursystemen doorgaans voorzien van een stuurdemper.
Stuurinrichting met spil en kogelomloop
De tandheugelbesturing
Spindel-, wormwiel- en kogelomloopbesturingen zijn herkenbaar aan het compacte ontwerp (afgerond, rechthoekig) met pitmanarm, terwijl de tandheugelbesturing daarentegen langwerpig is en ongeveer de helft van de breedte tussen de wielen in beslag neemt. Dit tandwiel is meestal aan het schot bevestigd.
Wat te doen als het stuurhuis te veel speling heeft?
De stuurinrichting met recirculerende kogel is ook relatief minder storingsgevoelig in termen van stuurspeling. Maar de wormbesturing en de simpele spilbesturing des te meer. Er kan echter ook speling in de tandheugelbesturing ontstaan als er bijvoorbeeld permanent te weinig hydraulische olie in het systeem zit (de olie schuimt dan op en verliest zijn smerende eigenschappen) of als het stuurhuis een zeer lange tijd is gebruikt, en mogelijk onder bijzonder zware omstandigheden.
Stuurversnellingen kunnen worden aangepast als de speling te groot is. Om dit te doen, moeten de instructies in het werkplaatshandboek van de fabrikant voor het betreffende voertuigmodel strikt worden opgevolgd. Het afstellen van de stuurinrichting mag daarom alleen door een gespecialiseerde werkplaats worden uitgevoerd.
Hoe controleert u zelf de stuurinrichting?
Hoe herkent u het defect?
Hier worden de wielen lichtjes vastgehouden zodat de speling kan worden gevoeld. U kunt dus direct met uw hand aan het stuur voelen of er iets is uitgevallen. Deze omkeerhendel is een bijzonder zwak punt op alle stuurinrichtingen met een pitmanarm. Daarnaast kunnen natuurlijk ook uitgedoofde spoorstangeinden worden uitgesloten, hetgeen ook gebeurt door "voelen" en visuele inspectie.
Welke andere schade kan de stuurinrichting ontstaan?
Daarom moet de hydraulische stuurinrichting altijd op lekkage worden gecontroleerd en moet het filter in de vooraf aangegeven perioden worden vervangen. Voor het afdichten van het stuurhuis bieden wij ook diverse afdichtingssets aan. Het is echter ook een kwestie van reparatiekosten, of een nieuwe versnellingsbak of het afdichten van het stuurhuis logischer is.