-3% henkilöautojen varaosista

Nokka-akselin asentoanturit – KUORMA-AUTOT

(löytyi 675 tulosta)

Vika nokka-akselianturissa on harvinainen. Ne eivät ole tyypillisiä kulutusosia. Veden pääsy, korroosio, vialliset tai katkenneet kaapelit, sisäiset oikosulut tai mekaaniset vauriot voivat kuitenkin johtaa nokka-akselianturin rikkoutumiseen.

Ehkä tärkein signaali siitä, että nokka-akselianturissa on ongelma: Moottorin keltainen merkkivalo palaa. Jos näin on, vikamuisti on luettava ensin. Voit myös tarkistaa anturin diagnostiikkatesteri tai oskilloskooppi avulla.

Nokka-akselianturia ei voi korjata: jos se rikkoutuu, se yksinkertaisesti vaihdetaan uuteen osaan.

Onko nokka-akselianturi viallinen BMW E46 -autossasi tai muussa ajoneuvomallissasi? Voimme auttaa tarvittavassa vaihdossa: jos tilaat tänään, osa on perillä viimeistään neljän arkipäivän kuluessa. Älä hukkaa aikaa!

Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Nokka-akselin asentoanturit.

Kaikki valmistajat

  • Abarth
  • Acura
  • Aixam
  • Alfa Romeo
  • Andoria
  • ARO
  • Aston Martin
  • Audi
  • Austin
  • Avia
  • Bedford
  • Bentley
  • BMW
  • Buick
  • Cadillac
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Daewoo
  • DAF
  • Daihatsu
  • Dodge
  • Elaris
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Ford USA
  • FSO
  • GAZ
  • GEO
  • GMC
  • Great Wall
  • Honda
  • Hummer
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Innocenti
  • Isuzu
  • Iveco
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • LDV
  • Lexus
  • Lincoln
  • Lotus
  • MAN
  • Maserati
  • Maybach
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Plymouth
  • Pontiac
  • Porsche
  • Renault
  • Renault Trucks
  • Rover
  • Saab
  • Seat
  • Sevic
  • Skoda
  • Smart
  • Ssangyong
  • Steyr
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tata
  • Tesla
  • Toyota
  • Trabant
  • UAZ
  • Volvo
  • VW
  • Wartburg
  • Zastava
  • ZAZ
  • ZIL

Mihin nokka-akseliantureita tarvitaan?

Nokka-akselianturi sijaitsee sylinterinkannen sivulla. Sen tehtävänä on havaita nokka-akselin nopeus ja tarkka asento tunnistamalla nokka-akselin hammaskehä. Tämä mahdollistaa tarkan polttoaineen ruiskutuksen sekä turvallisen, tehokkaan ja ympäristöystävällisen palamisen. Tätä varten ne määrittävät jatkuvasti kyseisen nokka-akselin asennon. Ne lähettävät nämä tiedot moottorin ohjausyksikköön.

Nokka-akselia kohti on yleensä yksi nokka-akselianturi. Moottorin rakenteesta riippuen nokka-akseleita on siis yksi, kaksi tai neljä, joten nokka-akseliantureita on yhtä monta.

Diesel- ja bensiinikäyttöisissä ajoneuvoissa käytetään erilaisia antureita. Bensiinimoottorissa anturi havaitsee sylinterin ensimmäisen männän asennon. Dieselmoottorissa mittausta varten aktivoidaan useita mittauspisteitä, jotta ohjausyksikkö voi määrittää kunkin sylinterin männän tarkan asennon.

Nokka-akselianturin vika? Tarkkaile näitä oireita

Keltainen moottorin merkkivalo ilmaisee vian ja ohjausyksikkö siirtyy hätäajo-ohjelmaan. Useimmissa tapauksissa tämä mahdollistaa pääsyn korjaamolle. Ajon jatkaminen viallisen nokka-akselianturin kanssa ei yleensä ole mahdollista tai suositeltavaa.

Seuraavat merkit viittaavat vialliseen nokka-akselianturiin:

  • Polttoaineen kulutus kasvaa.
  • Moottorin käynnistämisessä on ongelmia. Moottori nykii tai sammuu ajon aikana.
  • Huomaat nopeuden vaihtelut.
  • Teho katoaa.
  • Ajomukavuus heikkenee, koska se vaikuttaa koko moottoriin ja sytytysjärjestelmään.
  • Hätäohjelma on aktiivinen.
  • Vikamuistimerkintä näyttää virheilmoituksen, kuten: "Nokka-akselin asentoanturin signaali epäluotettava".

Tarkista nokka-akselin anturit

Tarkista ensin anturit vaurioiden varalta. Tarkista anturikaapeleiden ja pistokkeiden sähköliitännät:

  • Havaitsetko halkeamia tai korroosion jälkiä?
  • Vuotaako öljy mahdollisesti jostain?
  • Onko anturi esimerkiksi öljyn saastuttama?
  • Onko merkkejä anturipyörän rikkoutumisesta?
  • Oliko sisäisiä oikosulkuja?
  • Voitko havaita, että yhteys ohjausyksikköön on katkennut?

Anturin ja sylinterikannen välinen tiivisterengas voi aiheuttaa ongelman. Se kovettuu ajan myötä, jolloin öljyä vuotaa ulos. Koska tätä osaa ei yleensä voida vaihtaa erikseen, on tarpeen ostaa uusi nokka-akselianturi.

Uuden nokka-akselianturin kustannukset

Uuden nokka-akselianturin ostaminen ei ole kallista: uuden nokka-akselianturin hankinta maksaa noin 40-180 euroa. Tämän luokan parhaita valmistajia ovat AUTLOG, BOSCH, DENSO, DELPHI, febi bilstein, HELLA, MEAT & DORIA, VALEO, VEMO, VDO, NGK ja FAE. Jos autosi anturiin pääsee helposti käsiksi, tarvitset noin 20-30 minuuttia sen vaihtamiseen. Jos siihen on vaikeampi päästä käsiksi, asennukseen on varattava reilut kaksi tuntia. Joskus hammashihna on jopa irrotettava.

Miksi nokka-akselianturit ja muut varaosat kannattaa ostaa Motointegratorilta?

Olemme palkittu verkkokauppa, joka tarjoaa noin 5 miljoonaa varaosaa kaikkiin automerkkeihin. Etsimme valmistajilta aina huippulaatua ja edullisia hintoja.

Etusi, kun tilaat Motointegratorilta:

  • Nopean lähetyspalvelumme ansiosta saat tilauksesi kahdesta neljään arkipäivän kuluessa. Tämä tarkoittaa, että sinun ei tarvitse odottaa kauaa varaosien asentamista ja voit ryhtyä heti töihin.
  • Kehittynyt hakutoimintomme johdattaa sinut nopeasti etsimiesi autonosien pariin.
  • Tarjoamme laajan valikoiman tuotemerkkejä.
  • Jos haluat palauttaa meille tilatun auton osan, sinulle ei aiheudu kustannuksia. Käytä vain maksutonta palautuspalveluamme.
  • Jos sinulla on kysyttävää, toiveita tai tarvitset neuvoa, asiantunteva asiakaspalvelutiimimme auttaa sinua mielellään.

Olemmeko vakuuttaneet sinut? Älä tuhlaa aikaa: tilaa tarvitsemasi varaosat verkkokaupastamme nyt.