- Pusty
Kytkinsarjat kaksoismassavauhtipyörällä – KUORMA-AUTOT
(löytyi 463 tulosta)
Moniosaiset korjaussarjat, kuten kytkinsarja kaksoismassavauhtipyörällä (DMF), ovat vaihtoehtoisia korjausratkaisuja, joilla vialliset kytkimet saadaan kuntoon. Näissä kytkinsarjoissa on kaikki korjaukseen tarvittavat osat, ja ne voidaan usein asentaa itse. Toimivan kytkimen merkitys näkyy sen toiminnassa. Kytkimellä on autossa useita tehtäviä: Se varmistaa moottorin vääntömomentin turvallisen siirtämisen vaihteistoon sekä kaikki muut vääntömomenttialueet, ja se katkaisee vaihteiston ja moottorin välisen kitkayhteyden, jotta vaihdettavat osat voidaan yhdistää vaihteita vaihdettaessa synkronoimalla. Lisäksi kytkin suojaa voimansiirtojärjestelmää ja moottoria ylikuormitukselta. Jos kytkin on viallinen, korjaus on ehdottomasti suoritettava nopeasti. DMF:llä varustettu kytkinsarja on edullinen vaihtoehto korjaukselle. Verkkokaupastamme löydät laadukkaat korjaussarjat ensiluokkaisilta valmistajilta ja huippumerkeiltä. Varaosa on mukanasi neljän arkipäivän kuluessa.
Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Kytkinsarjat kaksoismassavauhtipyörällä.
Kaikki valmistajat
- Abarth
- Acura
- Aixam
- Alfa Romeo
- Andoria
- ARO
- Aston Martin
- Audi
- Austin
- Avia
- Bedford
- Bentley
- BMW
- Buick
- Cadillac
- Chery
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- DAF
- Daihatsu
- Dodge
- Elaris
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Ford USA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- LDV
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
Kytkinsarja kaksoismassavauhtipyörällä: tehtävät ja toiminnot
Kytkinsarja, jossa on kaksoismassavauhtipyörä, on kytkimen korjaamiseen tarvittavien osien sarja. Tavallisesti kytkinpakettiin kuuluu automaattikytkin (kytkinpainelevy, kytkinkansi ja kalvojousi), irroituslaakeri ja kytkinlevy.
Kytkinlevy muodostaa kytkimen sydämen. Ajon aikana se painetaan painelevyn avulla kaksoismassavauhtipyörää vasten, jolloin kytkinmekanismi sulkeutuu ja kitkayhteys syntyy. Kun kytkinpoljinta painetaan, painelevy vapautuu, eikä kytkinlevy enää paina vauhtipyörää vasten. Tämä poistaa kitkaliitoksen ja irrottaa vaihteiston moottorista. Kaksoismassavauhtipyörä varmistaa, että moottorin vääntövärähtelyt vaimenevat. Niitä käytetään yhä useammin suodattamaan moottorin tuomat vääntövärähtelyt jousi-/vaimennusjärjestelmän kautta ja siten keventämään voimansiirron komponentteja.
Kytkin toimii - lyhyesti sanottuna - nykimättömän käynnistyksen varmistamiseksi. Ilman kytkintä käynnistys olisi mahdotonta.
Viallisen kytkimen syyt
Kytkimeen vaikuttavan kitkalämmön, tärinän ja paineen vuoksi tämä osa on yksi voimansiirtojärjestelmän kuormitetuimmista osista. Säännöllinen tarkastus on siksi välttämätöntä. Tarvittaessa on vaihdettava koko kytkinsarja tai vain kaksoismassavauhtipyörä.
Kytkimen vian syy on sen kuluminen. Tätä kulumista ei voida estää, koska esimerkiksi kytkinlevyn vuoraukset kuluvat automaattisesti iän myötä.
Myös irroitusmekanismi ja muut kytkimen osat, kuten painelevy, irroituslaakeri ja kaksoismassavauhtipyörä, kuluvat vuosien mittaan. Materiaaliviat ovat harvemmin vian syynä.
Ajokäyttäytyminen vaikuttaa myös kytkimen tai kytkinsarjan ja kaksoismassavauhtipyörän kulumiseen, esimerkiksi ajaminen vetävällä kytkimellä. Kulumisen estämiseksi jalka on otettava kokonaan pois kytkinpolkimelta. Pidempien liikennevalopysähdysten aikana sinun tulisi myös irrottaa kytkin kokonaan ja ottaa jalka pois kytkinpolkimelta. Kun kytket kytkimen, paina poljin tiukasti ja kokonaan alas.
Tiheä vaihtaminen rasittaa myös kytkinmekanismia. Voi auttaa ajamaan mahdollisimman ennakoivasti. Jos auto on täyteen lastattu tai sitä liikutetaan täydellä perävaunulla, esimerkiksi asuntovaunua vedettäessä, myös tämä voi vaikuttaa kytkimeen.
Näin ilmenevät kytkinsarjan viat
Huomaat kaksoismassavauhtipyörällä varustetun kytkinsarjan vian, joka johtuu epätäydellisestä irroituksesta. Näissä tapauksissa manuaalivaihteisto pitää epämiellyttäviä ääniä vaihteita vaihdettaessa.
Jos kytkinpoljin käyttäytyy eri tavalla tai tuntuu erilaiselta, kytkinsarja voi olla viallinen.
Muita merkkejä ovat voimakkaat tärinät, selvästi havaittavat äänet, kuten narskutusäänet ja vinkuminen tai nykiminen kytkettäessä.
Jos kytkin luistaa, huomaat, että moottorin teho siirtyy vaihteistoon viiveellä. Jos kytkin on pahasti kulunut, auto ei välttämättä liiku lainkaan. Tällöin koko kytkinsarja on vaihdettava.
Vaihda kytkinsarja yksinkertaisesti itse
Yleensä DMF:llä varustettu kytkinsarja vaihdetaan korjaamolla, koska se vaatii erikoisosaamista ja erikoistyökaluja. Lisäksi vaihteisto on irrotettava moottorilohkosta. Tämän vuoksi kaksoismassavauhtipyörän sisältävän kytkinsarjan vaihto on yksi auton kalleimmista korjauksista.
Hyvät korjaamovälineet omaavat harrastemekaanikot voivat vaihtaa kytkimen myös itse. Tällöin syntyy vain materiaalikustannuksia. Voit pitää nämä alhaisina ostamalla uuden kytkinsarjan kaksoismassavauhtipyörällä verkosta.
Osta kytkinsarja kaksoismassavauhtipyörällä edullisesti verkosta
Koska kytkinsarjan vaihtaminen kaksoismassavauhtipyörällä on yksi auton kalleimmista korjauksista, on suositeltavaa ostaa komponentti verkosta. Näin säästät jo materiaalikustannuksissa huomattavasti.
Verkkokaupastamme löydät laajan valikoiman kaksoismassavauhtipyörällä varustettuja kytkinsarjoja valmistajilta, joiden tuotteet ovat ensiluokkaisia. Asiantunteva asiakaspalvelumme neuvoo sinua mielellään. Lisäksi takaamme toimituksen neljän arkipäivän kuluessa nopeampien korjausten vuoksi. Katso itse.