-3% jousituksesta

Kytkimet – Volvo – KUORMA-AUTOT

(löytyi 204 tulosta)

Varaosat NGK
Sijoituskriteerit
Kytkinlevy SACHS 1878 006 129
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   1878 006 129
469,56 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinlevy DT Spare Parts 6.40126
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   6.40126
166,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkimen painelevy FEBI BILSTEIN 105343
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   105343
204,45 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinlevy SACHS 1878 634 213:009
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   1878 634 213:009
213,53 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vauhtipyörä DT Spare Parts 2.10742
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   2.10742
353,19 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Vauhtipyörä C.E.I 196406
Valmistaja:   C.E.I
Valmistajan numero:   196406
362,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Irroitinlaakeri, kytkin DT Spare Parts 2.30253
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   2.30253
131,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja SACHS 3400 700 602
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3400 700 602
1.397,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 69,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Vauhtipyörä C.E.I 196269
Valmistaja:   C.E.I
Valmistajan numero:   196269
489,34 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Vauhtipyörä DT Spare Parts 2.10937
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   2.10937
576,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja FEBI BILSTEIN 105143
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   105143
414,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 69,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja FEBI BILSTEIN 105165
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   105165
412,83 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 69,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja SACHS 3400 700 640
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3400 700 640
1.275,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 69,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja LuK RepSet LUK 643 3204 00
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   643 3204 00
639,49 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 69,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja LuK RepSet LUK 643 3184 00
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   643 3184 00
631,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 69,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää

Kuorma-auton kytkimien rakenne

Kuorma-autoissa kytkinrakenne on yleensä voimansiirron etuosassa (moottorin kohdalla), alkaen vauhtipyörästä, jossa on hammaskehä, kytkinlevystä ja sen vuorauksesta, ja sitten painerenkaasta, jota kutsutaan myös automaattilevyksi. Vapautuslaakeri kulkee myös akselilla. Kun kytkin irrotetaan, laukaisulaakeri painaa painerenkaan voimakkaita kalvojousia. Kuten vaihteiston puolella oleva painerengas, myös moottorin puolella oleva vauhtipyörä toimii kytkinlevyn kosketuspintana. Kuorma-autoissa laakerin laukaisu tapahtuu hydraulisesti, sähköisesti, pneumaattisesti tai sähköpneumaattisesti (EPS). .

Kuorma-auton kytkimien tyypilliset vauriot ja vauriomallit

Tasainen ja nykimätön käynnistys saadaan aikaan, kun kuljettaja päästää kytkimen hieman liukumaan. Tämä estää myös moottorin sammumisen. Kytkinlevyyn kohdistuu siis suuri rasitus. Kuorma-autoissa tämä rasitus on vieläkin suurempi, koska jopa 40 tonnin ja sitä suurempia painoja on saatettava liikkeelle. .

Jos kytkinpäällyste on pahasti kulunut, kytkin jauhaa tavallista pidempään ja kuumenee huomattavasti. Tämä voi aiheuttaa vauhtipyörän ja painerenkaan hehkutuksen ja sinistymisen. Metallista tulee kovaa ja huokoista, mutta myös haurasta. Kytkin voi myös kovettua ja muuttua lasimaiseksi, kuten liian kuuma jarrupäällyste. Kytkin luistaa nyt erittäin helposti ja hallitsemattomasti. .

Kuorma-auton kytkimien vaihto mieluiten kytkinsarjana

Toinen tyypillinen vaurio, joka voi nyt tapahtua: laakerin laukaisulaakerin rasva kuumenee liikaa ja loppuu. Tämä on havaittavissa jyrisevänä jyrinänä. Jos laukaisulaakeri jumiutuu, se voi myös kuluttaa ja tuhota kalvojousien kärjet. Usein viallinen laakeri ei ole heti havaittavissa kytkimen vaihdon yhteydessä. .

Ei ole kuitenkaan harvinaista, että ensimmäiset merkit vaurioista ilmenevät muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. Sitten, kuten kytkimen vaihdon yhteydessä, koko vaihteisto on irrotettava uudelleen. Sen vuoksi kytkinlevy on aina vaihdettava kytkinvaurion sattuessa yhdessä painerenkaan (automaattisen levyn) ja laakerin kanssa. Vauhtipyörän tuki puolestaan tarkastetaan silmämääräisesti sinisen hehkutuksen ja hiushalkeamien varalta. . .

Laadukkaat kuorma-auton kytkimet edullisissa olosuhteissa

Valtavan kuormituksen vuoksi erityisesti kuorma-auton kytkimissä on käytettävä vain korkealaatuisia varaosia. Tarjoamme näitä edulliseen hintaan verkkokaupassamme. Tietenkin myös kattavat lisävarusteet, kuten laukaisulaakerit ja kytkinsylinterit, löytyvät selkeästi järjestetyistä luokista. Tarjoamme vain korkealaatuisia varaosia EU:ssa sertifioiduilta valmistajilta. .