-3% suodattimista ja öljyistä

Kytkimet – KUORMA-AUTOT

(löytyi 1553 tulosta)

Varaosat LUK
Sijoituskriteerit
Keskitetty hydraulinen laakeri LUK 510 0122 10
Keskitetty hydraulinen laakeri LUK 510 0122 10
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   510 0122 10
276,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkimen painelevy LUK 138 0003 10
Kytkimen painelevy LUK 138 0003 10
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   138 0003 10
342,06 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkimen painelevy LUK 136 0207 10
Kytkimen painelevy LUK 136 0207 10
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   136 0207 10
200,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja SACHS 3400 700 607
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3400 700 607
496,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 69,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja FEBI BILSTEIN 105237
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   105237
597,62 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkimen painelevy SACHS 3482 012 237
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3482 012 237
412,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkimen painelevy FEBI BILSTEIN 105274
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   105274
322,79 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja NEW ORIGINAL KIT3P VALEO 827620
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   827620
1.549,98 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja XTend SACHS 3400 700 545
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3400 700 545
997,84 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkimen painelevy SACHS 3482 001 447:009
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3482 001 447
336,30 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkimen painelevy SACHS 3483 000 258
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3483 000 258
773,16 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkimen painelevy LUK 140 0215 10
Kytkimen painelevy LUK 140 0215 10
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   140 0215 10
250,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkimen painelevy SACHS 3482 001 308
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3482 001 308
557,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkinlevy SACHS 1878 000 298
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   1878 000 298
398,43 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinlevy SACHS 1878 004 584
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   1878 004 584
411,90 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kuorma-auton kytkimien rakenne

Kuorma-autoissa kytkinrakenne on yleensä voimansiirron etuosassa (moottorin kohdalla), alkaen vauhtipyörästä, jossa on hammaskehä, kytkinlevystä ja sen vuorauksesta, ja sitten painerenkaasta, jota kutsutaan myös automaattilevyksi. Vapautuslaakeri kulkee myös akselilla. Kun kytkin irrotetaan, laukaisulaakeri painaa painerenkaan voimakkaita kalvojousia. Kuten vaihteiston puolella oleva painerengas, myös moottorin puolella oleva vauhtipyörä toimii kytkinlevyn kosketuspintana. Kuorma-autoissa laakerin laukaisu tapahtuu hydraulisesti, sähköisesti, pneumaattisesti tai sähköpneumaattisesti (EPS). .

Kuorma-auton kytkimien tyypilliset vauriot ja vauriomallit

Tasainen ja nykimätön käynnistys saadaan aikaan, kun kuljettaja päästää kytkimen hieman liukumaan. Tämä estää myös moottorin sammumisen. Kytkinlevyyn kohdistuu siis suuri rasitus. Kuorma-autoissa tämä rasitus on vieläkin suurempi, koska jopa 40 tonnin ja sitä suurempia painoja on saatettava liikkeelle. .

Jos kytkinpäällyste on pahasti kulunut, kytkin jauhaa tavallista pidempään ja kuumenee huomattavasti. Tämä voi aiheuttaa vauhtipyörän ja painerenkaan hehkutuksen ja sinistymisen. Metallista tulee kovaa ja huokoista, mutta myös haurasta. Kytkin voi myös kovettua ja muuttua lasimaiseksi, kuten liian kuuma jarrupäällyste. Kytkin luistaa nyt erittäin helposti ja hallitsemattomasti. .

Kuorma-auton kytkimien vaihto mieluiten kytkinsarjana

Toinen tyypillinen vaurio, joka voi nyt tapahtua: laakerin laukaisulaakerin rasva kuumenee liikaa ja loppuu. Tämä on havaittavissa jyrisevänä jyrinänä. Jos laukaisulaakeri jumiutuu, se voi myös kuluttaa ja tuhota kalvojousien kärjet. Usein viallinen laakeri ei ole heti havaittavissa kytkimen vaihdon yhteydessä. .

Ei ole kuitenkaan harvinaista, että ensimmäiset merkit vaurioista ilmenevät muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. Sitten, kuten kytkimen vaihdon yhteydessä, koko vaihteisto on irrotettava uudelleen. Sen vuoksi kytkinlevy on aina vaihdettava kytkinvaurion sattuessa yhdessä painerenkaan (automaattisen levyn) ja laakerin kanssa. Vauhtipyörän tuki puolestaan tarkastetaan silmämääräisesti sinisen hehkutuksen ja hiushalkeamien varalta. . .

Laadukkaat kuorma-auton kytkimet edullisissa olosuhteissa

Valtavan kuormituksen vuoksi erityisesti kuorma-auton kytkimissä on käytettävä vain korkealaatuisia varaosia. Tarjoamme näitä edulliseen hintaan verkkokaupassamme. Tietenkin myös kattavat lisävarusteet, kuten laukaisulaakerit ja kytkinsylinterit, löytyvät selkeästi järjestetyistä luokista. Tarjoamme vain korkealaatuisia varaosia EU:ssa sertifioiduilta valmistajilta. .