- Pusty
- Hinta
Konepellin vaimentimet – VW – KUORMA-AUTOT
(löytyi 64 tulosta)
Myönnettäköön: Konepellin vaimennin - jota kutsutaan myös konepellin nostimeksi tai konepellin vaimentimeksi - ei tee autostasi nopeampaa, ketterämpää tai kauniimpaa. Mutta se tekee siitä mukavampaa. Tämä varaosa paljastaa etunsa heti, kun ajoneuvo on paikallaan ja haluat vilkaista konepellin alle. Jos käytät nykyaikaista autoa, pidät pneumaattisen konepellinvaimentimen palveluja luultavasti itsestäänselvyytenä, sillä nämä auton osat ovat nykyään vakiovarusteena monissa malleissa. He avaavat konepellin lukituksen, joka avautuu kuin taikaiskusta. Kaikille kuljettajille, joiden ajoneuvossa ei ole konepellin vaimenninta, tämä menettely on aivan erilainen. Tällöin lukitsematon konepelti on nostettava yhdellä kädellä. Sillä välin toinen käsi etsii kuumeisesti konepeltiä tukevaa metallitankoa. Onneksi autoon on suhteellisen helppo asentaa uudet konepellin vaimentimet.
Valmistaja: | MAGNUM TECHNOLOGY |
Valmistajan numero: | MGS0080 |
Valmistaja: | MAGNUM TECHNOLOGY |
Valmistajan numero: | MGS0052 |
Valmistaja: | STABILUS |
Valmistajan numero: | 086531 |
Valmistaja: | STABILUS |
Valmistajan numero: | 016955 |
Valmistaja: | MAGNUM TECHNOLOGY |
Valmistajan numero: | MGS0028 |
Valmistaja: | LESJÖFORS |
Valmistajan numero: | 8095020 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | LESJÖFORS |
Valmistajan numero: | 8095017 |
Tässä lyhyessä oppaassa kerrotaan, miten konepellin vaimennin toimii, missä se sijaitsee ja miten voit jälkiasentaa autoosi konepellin nostimen.
Miten konepellin vaimennin toimii
Autosi konepellin vaimennin(t) ei ole muuta kuin kaasujouset. Näitä on myös esimerkiksi auton takaluukussa. Konepellin nostin on siis hydropneumaattinen säätöelementti. Kaasujousi koostuu paineputkesta, männänvarresta, männästä ja käyttöpaikkaan sopivista kiinnikkeistä. Konepellin vaimennin on täytetty paineistetulla kaasulla (typellä). Kaasunpaine on sama jousen jokaisella alueella. Männän pidempi osa (männän mäntä) on tiivistetty ja kulkee paineputkea pitkin. Sisäinen paine vaikuttaa männän poikkipinta-alaan ja työntää sitä ylöspäin. Jousi avautuu. Männän leveämmässä osassa (vaimennusmäntä) on pieni aukko (ylivuotoaukko). Kun kuomunostinta puristetaan, mäntä vaimentaa ja ohjaa liikettä. Mitä suurempi ylivuotoaukko vaimennusmännässä on, sitä pienempi vaimennus on. Laajennusvoima - eli se, kuinka voimakkaasti ja nopeasti jousi avautuu - määräytyy tarkasti täyttöpaineen sekä paineputken ja männän halkaisijan mukaan.
Juuri tässä kohtaa kaasunpainejousi on mekaaniseen jouseen verrattuna etulyöntiasemassa. Jousen avautumis- ja sulkeutumisnopeus voidaan määrittää tarkasti. Tämä hyödyttää myös konepellin vaimenninta. Kun avaat konepellin lukituksen, kaasujousi työntää sen automaattisesti ylöspäin ja pitää sen siellä. Kun olet saanut työsi valmiiksi, konepellin ei tarvitse antaa kaatua kiinni äänekkäästi, vaan se voidaan sulkea ilman suurempaa vaivaa.
Konepellinvaimentimen jälkiasennus tai vaihto autoon?
Useimmissa automalleissa konepellin nostimien asentaminen ei ole ongelma. Jälkiasennus vaatii kuitenkin jonkin verran näppäryyttä, sillä kaasujouset on pultattava koriin ja konepeltiin. Muista, että jokainen porattu reikä lisää ajoneuvon ruostumisalttiutta. Jos olet epävarma, mene varman päälle ja anna tehtävä asiantuntijapajan tehtäväksi.
Moottorin konepellin vaimentimet kuluvat jonkin verran avaamisen ja sulkemisen vuoksi. Vialliset konepellin nostimet näkyvät heikentyneenä nostovoimana. Konepelti avautuu hyvin hitaasti tai tarvitsee apuasi. Lisäksi rikkoutuneet kaasujouset eivät enää pysty pitämään konepeltiä itsenäisesti. Äärimmäisissä tapauksissa paineputki voi murtua ja kaasujousi voi avautua räjähdysmäisesti. Tämä aiheuttaa loukkaantumisriskin, jota ei pidä aliarvioida.
Vinkki: Konepellin vaimentimissa on viimeinen käyttöpäivä. Motointegratorin autoalan ammattilaiset suosittelevat voimakkaasti konepellin nostimien vaihtamista, kun tämä päivämäärä on saavutettu. Ja: Vaihda etuläpän vaimentimet aina pareittain. Näin vältyt ylimääräiseltä työltä, jos toinen konepellin alla oleva kaasujousi on vaihdettava ensin ja toinen vähän myöhemmin.
Kaasujousi on mahdollista korjata, mutta emme suosittele sitä. Toisaalta varaosa- ja korjauskustannukset ovat moninkertaisesti suuremmat kuin uuden konepellin vaimentimen hinta. Toiseksi korjatun varaosan virheetöntä ja turvallista toimintaa ei enää voida taata 100-prosenttisesti.
Osta konepellin nostimet autoon halvalla verkossa
Uusien konepellinvaimentimien hinta riippuu useista eri tekijöistä: Auton malli, valmistaja ja tietenkin verkkokauppa, josta ostat konepellin nostimet. Motointegratorilta saat tältä osin huolettoman kokonaisuuden. Konepellin nostimien valikoimassamme on yli 635 erilaista tuotetta. Joukosta löytyy huippuvalmistajia, kuten KROSNO, TOPRAN tai STABILUS. Hyvä asia: Motointegratorissa laadulla on hintansa. Ja vieläpä hyvin järkevä sellainen. Koska olemme yksi Euroopan suurimmista autovaraosien verkkokaupoista, voimme siirtää edulliset ostohintamme asiakkaillemme. Lisäksi hyödyt paitsi itse halvoista konepellinvaimentimista, myös salamannopeista toimitusajoista. Kun olet tehnyt tilauksen, saat uudet varaosat 2-4 arkipäivän kuluessa.