-3% tuulilasinpyyhkimistä

Kampiakselit

(löytyi 29 tulosta)

Mäntien edestakaisen liikkeen (värähtelevän liikkeen) pyörimisliikkeeksi muuttavat osat ryhmitellään kampimekanismiksi. V- ja rivimoottoreissa tämä on pystysuora ylös- ja alaspäin suuntautuva liike, bokserimoottoreissa vaakasuora sivusuunnassa tapahtuva liike. Vasta kun kaikki kampiakselin voimansiirron osat toimivat oikein, moottori saa täyden tehonsa ja moottorin käynti on tasaista. Motointegratorista saat ajoneuvosi kampiakselivaihteen varaosat nopeasti.

Autoon sopivat tuotteet: BMW 6 Cabriolet (F12) 640 i, teho: 320 hv/235 kW (vaihda)
Ennen kuin lisäät tuotteen ostoskoriin, tarkista tuoteselosteesta mahdolliset ajoneuvosta riippuvat rajoitukset ja tuoteominaisuudet varmistaaksesi, että valitsemasi tuote sopii ajoneuvoosi.
Varaosat ATE
Sijoituskriteerit
Kiertokangen laakerisarja KOLBENSCHMIDT 77967620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77967620
89,08 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja MAHLE 081 HS 21721 025
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   081 HS 21721 025
48,02 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampikammio, ilmausletku VAICO V20-3582
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V20-3582
30,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kalvo, kampikammiotuuletus AKUSAN K0W041AKN
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   K0W041AKN
20,18 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, nokka-akselin ajoitus MAGNETI MARELLI 132219000017
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   132219000017
86,16 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4807/2 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4807/2 STD
22,97 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiivisterengas ELRING 902.860
Valmistaja:   ELRING
Valmistajan numero:   902.860
9,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pääventtiili, nokka-akseliajoitus FEBI BILSTEIN 107454
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   107454
69,79 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus GATES EMH137
Valmistaja:   GATES
Valmistajan numero:   EMH137
26,30 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Akselitiiviste, kampiakseli CORTECO 20033890B
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   20033890B
15,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja MAHLE 081 HS 21721 000
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   081 HS 21721 000
42,79 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Männänrengassarja NE 8907520000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   8907520000
29,89 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiivisterengas ELRING 751.610
Valmistaja:   ELRING
Valmistajan numero:   751.610
13,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nokka-akselin ajoitussäädin HEPU 21-7030
Valmistaja:   HEPU
Valmistajan numero:   21-7030
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jäähdyttimen letku VAICO V20-2663
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V20-2663
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Kampiakselimekanismi on ratkaisevassa asemassa moottoreiden voiman tuottamisessa ja varmistaa, että se muunnetaan pyörimisliikkeeksi, joka on sitten vaihteiston käytettävissä. Suurten voimien vuoksi kampiakselin voimansiirto kuluu. Viat tai toimintahäiriöt vaikuttavat suorituskykyyn, polttoaineen kulutukseen ja päästöarvoihin. Moottorin käyntiin vaikuttaa merkittävästi myös kampiakselin käyttö. Kampiakselin voimansiirrossa olevat viat voivat johtaa moottorin tuhoutumiseen. Motointegratorin verkkokaupasta saat kaikki kampiakselin voimansiirron komponentit huippulaatuisina.

Mitkä ovat kampiakselin voimansiirron osat?

Jotta kampiakseli voi täyttää tehtävänsä, se toimii yhdessä muiden kampiakselin voimansiirron osien kanssa:

- Kampiakseli ja laakeri

- Liitäntäsauva ja männäntappi

- Mäntä ja männänrenkaat

- Vauhtipyörä ja hihnapyörä

- Tärinänvaimennin

Kampiakselin sydän on kampiakseli, joka vaihtelee moottorityypin mukaan.

Kampiakseli

Monisylinterisen moottorin kampiakselissa on eri paikoissa olevat kiertokangen laakeripesät, mikä mahdollistaa moottorin eri syklien samanaikaisen suorittamisen sylintereissä. Kampiakseli on asennettu keskelle, ja kampiakselin laakerit on asennettu kiertokangen laakeripesien väliin, jotka määrittävät kampiakselin pyörimisakselin.

Kiertokanget ja männät on asennettu liitäntäsauvojen laakeripesiin. Kampiakselin jokaisen täydellisen kierroksen aikana moottorin käydessä kampiakselin laakeripesien siirtyminen toisistaan poikkeavalle paikalleen johtaa ympyränmuotoiseen liikerataan, jonka halkaisija vastaa mäntien iskun pituutta (männän isku).

Kampiakselissa on vastapainot, jotka tasapainottavat kiertokankien ja mäntien massavoimia ja keventävät kampiakselin kuormitusta. Kampiakselin on oltava valmistettu erittäin vahvasta materiaalista, jotta se kestää taivutuksen, vääntymisen ja tärinän aiheuttaman rasituksen. Ne voidaan valmistaa karkaistusta teräksestä, nitroidusta teräksestä, lämpökäsiteltävästä teräksestä tai pallografiittivaluraudasta (pallografiittivalurauta). Kampiakselin tarkka rakenne määräytyy moottorin tekijöiden mukaan:

- sylinterien lukumäärä

- sylinterien akselien sijainti toisiinsa nähden (V-moottoreiden osalta)

- moottoreiden polttojärjestys

Kampiakselissa on myös öljyreiät lämpöenergian ja kitkavastuksen minimoimiseksi. Nämä reiät voivat tukkeutua moottorin huollon puutteen (laiminlyödyt öljynvaihdot) vuoksi, jolloin kampiakseli kuluu enemmän.

Motointegratorin verkkokaupastamme saat uudet kampiakselit, moottoriöljyt ja uudet öljynsuodattimet edullisesti huippuvalmistajilta.

Kiertokanget

Kiertokanget muodostavat liikkuvan linkin kampiakselin kiertokangen laakerin ja männäntapin välille. Ne välittävät männän voiman kampiakseliin palamisen aikana. Myös kiertokanget joutuvat suurelle rasitukselle korkean palamispaineen (syttymispaineen) vuoksi, erityisesti erittäin paineistetuissa dieselmoottoreissa. Niitä kuormittavat voimakkaasti inertiavoimat, kun ne kulkevat kuolleen keskipisteen ohi, sekä paine.

Virityksessä se on suosittu menetelmä keventää kiertokankia poistamalla materiaalia moottorin tehon ja mahdollisen kierrosluvun lisäämiseksi. Tähän liittyy kuitenkin kiertokangen rikkoutumisen vaara. Voit hankkia uudet kiertokanget laakereineen nopeasti (toimitusaika on 2-4 arkipäivää) Motointegratorin verkkokaupasta.

Männät

Männät muuttavat sylintereissä olevan polttoaineen lämpöenergian mekaaniseksi energiaksi (työksi) ja siirtävät syntyneet voimat kiertokankiin. Tässä prosessissa männän kruunu imee palamislämpöä ja siirtää sen sylintereihin.

Lisäksi mäntä tiivistää palotilan kampikammiosta männänrenkailla. Männänrenkaat kuluvat, joten tiiviste voi ajan myötä heikentyä. Yksittäisten sylintereiden puristustesti voi antaa tietoa männänrenkaiden ja venttiilien kunnosta. Motointegratorin yli miljoonan varaosan ja tarvikkeen joukosta löydät huippulaadukkaat puristusmittarit ja uudet männänrenkaat.

Vauhtipyörä (yksimassainen vauhtipyörä/kaksimassainen vauhtipyörä)

Vauhtipyörä on osa kampiakselin voimansiirtoa, ja se sijaitsee kampiakselin päässä. Vauhtipyörän tehtävänä on kompensoida mäntämoottoreissa esiintyvää pyörimisnopeuden epäsäännöllisyyttä ja ylittää tyhjäkäynti sekä ylä- ja alapuolinen kuollut piste keskeytyksettä. Vauhtipyörässä on myös ulkoinen hammasratas, joka välittää voiman käynnistysmoottorin hammaspyörään. Motointegrator-verkkokaupasta saat ajoneuvoosi sopivat täydelliset kaksoismassavauhtipyörällä varustetut kytkinsarjat kohtuulliseen hintaan. Vialliset vauhtipyörät kiinnittävät huomiota itseensä lisääntyvällä tärinällä ja äänillä.

Havaita ja korjata viipymättä kampiakselin käyttöviat

Koska koko kampiakselin voimansiirto koostuu suuresta määrästä komponentteja, on mahdollista, että siinä on monenlaisia vikoja ja kulumisen merkkejä. Kaikki kampiakselin voimansiirron osat joutuvat suurille kuormituksille, ja ne tuottavat yhdessä moottorin koko tehon ja muuttavat sen pyörimisliikkeeksi (pyörimisliikkeeksi). Moottoriöljy varmistaa, että kitka kampiakselin voimansiirrossa on mahdollisimman pieni ja lämpöenergia haihtuu. Häiriöt öljykierrossa johtavat hyvin nopeasti massiivisiin vaurioihin ja ylikuumenemiseen kampiakselin voimansiirrossa.

Noudata valmistajan määräämiä öljynvaihtovälejä ja vaihda myös öljynsuodatin. Varmista, että moottorin öljytaso on aina riittävä. Vältä kuitenkin ylittämästä moottorin enimmäisöljytasoa. Käytä vain moottoriöljyjä, jotka valmistaja on hyväksynyt ajoneuvotyypillesi. Kiinnitä huomiota oikeaan viskositeettiin.

Monissa nykyaikaisissa ajoneuvoissa on elektroninen öljytason mittaus anturin avulla. Jos anturi on viallinen, se voi näyttää virheellisiä arvoja. Vikamuisti näyttää öljytasoanturin vian, mutta ei anturia, joka antaa virheellisiä lukemia. Joissakin ajoneuvoissa, joissa on elektroniset öljytason anturit, öljytaso voidaan mitata myös mittatikulla, jota on syytä käyttää aika ajoin elektronisten lukemien vertaamiseen.

Kampiakselin voimansiirron viat näkyvät usein moottorin karheana käyntinä (tärinä), moottorin suorituskyvyn heikkenemisenä, lisääntyneenä polttoaineen kulutuksena ja lisääntyneenä öljynkulutuksena.

Motointegratorista saat kaikki kampiakselin voimansiirron komponentit edullisina varaosina parhaalla laadulla tunnetuilta valmistajilta, esimerkiksi seuraavilta:

- PISTONSCHMIDT

- PROX

- MAHLE

Asiantunteva asiakaspalvelumme neuvoo sinua mielellään Motointegratorin edullisista autonosista ja mutkattomasta palautuslähetyksestä.