-4% autojen varaosista

Kampiakselin anturit – VW – KUORMA-AUTOT

(löytyi 183 tulosta)

Kampiakselin impulssianturi on yksi tärkeimmistä komponenteista moottorin moitteettoman toiminnan kannalta. Ajoturvallisuuden kannalta on olennaista tutkia ajokäyttäytymisen häiriöitä. Jos kampiakselin impulssianturi on vaurioitunut, se näkyy erityisesti moottorin korkeilla kierrosluvuilla ja tyhjäkäynnillä. Koska ne eivät ainoastaan maksa hermoja, vaan voivat pahimmassa tapauksessa johtaa myös moottorin täydelliseen rikkoutumiseen, suosittelemme hankkimaan vaihdon nopeasti. Motointegrator on ensisijainen osoite laadukkaille varaosille edulliseen hintaan.

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Impulssianturi, kampiakseli MAGNETI MARELLI 064848232010
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   064848232010
12,09 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli HELLA 6PU 009 110-881
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   6PU 009 110-881
24,04 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Käyntinopeusanturi AUTLOG AS4667
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS4667
12,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli MEAT & DORIA 871077
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   871077
31,33 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, nopeus AUTLOG AS5051
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS5051
18,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli DELPHI SS10810
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   SS10810
20,65 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli FEBI BILSTEIN 37093
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   37093
16,89 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli BOSCH 0 986 280 727
Impulssianturi, kampiakseli BOSCH 0 986 280 727
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 280 727
51,19 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, nopeus FEBI BILSTEIN 28690
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   28690
12,80 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli FEBI BILSTEIN 173910
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   173910
16,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli AUTLOG AS4195
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS4195
11,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli DELPHI SS11084
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   SS11084
22,06 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli VALEO 366227
Impulssianturi, kampiakseli VALEO 366227
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   366227
29,05 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli VALEO 366444
Impulssianturi, kampiakseli VALEO 366444
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   366444
30,09 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli AUTLOG AS5311
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS5311
20,42 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mikä kampiakselin impulssianturi tarkalleen ottaen on?/h2>

Kampiakselin impulssianturi on ajoneuvosi moottoritilassa oleva komponentti. Sen tehtävänä on mitata moottorin kierroslukua. Sen osat ovat kestomagneetti ja induktiokela, jossa on pehmeä rautasydän. Imulssianturi muodostaa magneettikentän. Kampiakselin impulssianturi saa pulssinsa vauhtipyörään kiinnitetystä hammaspyörästä. Hammaspyörän kruunussa on hampaita ja välyksiä. Jos kampiakselin pulssigeneraattorin vastapäätä on rako, magneettikentän virtaus heikkenee. Tilanne on toinen, jos hammas on vastakkaisella puolella magneettikenttää. Tämä vahvistaa magneettikenttää ja sen virtausta.

Tämä magneettikentän muutos luo induktiojännitteen kelaan. Ohjausyksikkö tunnistaa moottorin asennon ja laskee optimaalisen sytytysseoksen. Kampiakselin impulssianturilla on siten keskeinen rooli moottorin tasaisen käyntinopeuden varmistamisessa. Tämä komponentti sijaitsee vesisuojatun liitäntätulpansa ansiosta moottorin ulkopuolella.

Miten kampiakselin impulssianturissa oleva vika voidaan tunnistaa?

Jos kampiakselin impulssianturi ei enää täytä tehtäväänsä oikein tai lainkaan, näet tämän auton ohjaamossa olevasta merkkivalosta. Se on moottorin muotoinen ja korostettu oranssilla. Samalla auton vikamuistiin tallentuu vikakoodi, joka on luettava korjaamolla. Tämän vikakoodin lukemisen avulla asiantuntija voi vahvistaa osan vian ja vaihtaa sen.

Koska auton moottorin kampiakseliin vaikuttavat suoraan kerrostumat, valtavat ulkoiset voimat, ajetut kilometrit ja kuluminen, vikoja voi syntyä ajan myötä. Tämän komponentin tärkeyden vuoksi korjausta ei voi lykätä. Jos kampiakselin impulssianturi on viallinen, sillä on suora vaikutus ajoturvallisuuteesi.

Ajoneuvon sisätiloissa näkyvän varoituksen lisäksi huomaat vian myös muulla tavoin. Tämä johtuu siitä, että moottori käy erittäin epäpuhtaasti korkeilla kierrosluvuilla. Se saattaa jopa sammua kokonaan tyhjäkäynnillä, jolloin ajoneuvo "sakkaa". Sakkaaminen tyhjäkäynnillä ei myöskään ole epätavallista, jos kampiakselin impulssianturi on viallinen. Saatat huomata moottorin tehon laskeneen ja sen käynnistäminen voi tuntua vaikeammalta. Kaiken kaikkiaan nämä oireet ovat ärsyttäviä, koska ne vaikuttavat ajoneuvosi luotettavuuteen.

Kampiakselin impulssianturin vian tarkistamiseksi on parasta kääntyä luotettavan mekaanikon puoleen. Hän voi määrittää, onko jokin seuraavista vaurioista:

  • Vauhtipyörä on vaurioitunut.
  • Magneetti on rikki.
  • Yhteydenpidossa on ongelmia.
  • On oikosulkuja.
  • Johdot katkeavat.

Miten vaihdan viallisen kampiakselin impulssianturin?

Jos kampiakselin impulssianturissa epäillään vikaa, asiantuntijan ensimmäinen askel on suorittaa perusteellinen tarkastus testilaitteilla. Ajoneuvosi vikamuisti voidaan lukea asianmukaisella mittaustekniikalla, jolloin mekaanikko saa tarkan kuvan ongelmasta.

Jos kampiakselin impulssianturin vika on vahvistettu tämän tutkimuksen avulla, ainoa vaihtoehto on vaihtaa se. Pelkkä anturin korjaaminen ei ole yhtä järkevää, sillä se voi johtaa magneettikentän muuttumiseen ja siten rajoituksiin komponentin toiminnassa. Vaihto on helpointa, jos auto voidaan nostaa ilmaan nostimella. Tämä on helpoin tapa päästä käsiksi komponenttiin. Koska vaihdettavassa anturissa on vain yksi ruuvi ja pistotulppakoskettimet, vaihto on nopeaa ja helppoa. Teoriassa voit suorittaa vaihdon myös itse, jos sinulla on kaikki edellä mainitut työkalut käytettävissäsi ja tunnet itsesi riittävän varmaksi. Jos omistat uudemman ajoneuvomallin, vaihto voi kuitenkin olla hieman vaikeampaa, koska nykyaikaiset moottorit ovat usein vahvasti koteloituja. Tällöin on yleensä irrotettava ja asennettava useita osia.

Osta kampiakselin impulssiantureita helposti verkosta

Motointegratorista saat autoosi sopivan impulssianturin sellaisilta valmistajilta kuin AUTLOG, BOSCH, DELPHI, FAE, FEBI BILSTEIN ja VALEO. Salamannopean toimituksen lisäksi Motointegratorin verkkokaupassamme on paljon muutakin tarjottavaa: Ensiluokkaisena valmistajana tarjoamme edullisia autonosia monilla eri merkeillä. Toimitus tapahtuu 2-4 arkipäivän kuluessa. Hyödynnä kokemuksemme ja osta kampiakselin impulssianturi tunnetuilta valmistajilta Motointegratorin verkkokaupasta.