-3% jarruosista

Kampiakselin anturit – Volvo – KUORMA-AUTOT

(löytyi 62 tulosta)

Kampiakselin impulssianturi on yksi tärkeimmistä komponenteista moottorin moitteettoman toiminnan kannalta. Ajoturvallisuuden kannalta on olennaista tutkia ajokäyttäytymisen häiriöitä. Jos kampiakselin impulssianturi on vaurioitunut, se näkyy erityisesti moottorin korkeilla kierrosluvuilla ja tyhjäkäynnillä. Koska ne eivät ainoastaan maksa hermoja, vaan voivat pahimmassa tapauksessa johtaa myös moottorin täydelliseen rikkoutumiseen, suosittelemme hankkimaan vaihdon nopeasti. Motointegrator on ensisijainen osoite laadukkaille varaosille edulliseen hintaan.

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Anturi, kierrosluku NGK CHN3-V021 81020
22,25 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli MEAT & DORIA 87455E
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   87455E
13,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli VALEO 254063
Impulssianturi, kampiakseli VALEO 254063
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   254063
31,11 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli DENSO DCPS-0112
Valmistaja:   DENSO
Valmistajan numero:   DCPS-0112
27,89 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli DELPHI SS11248
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   SS11248
8,81 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli DELPHI SS11326
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   SS11326
15,19 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Käyntinopeusanturi FAE 79122
Valmistaja:   FAE
Valmistajan numero:   79122
24,91 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli DENSO DCPS-0115
Valmistaja:   DENSO
Valmistajan numero:   DCPS-0115
27,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli FEBI BILSTEIN 44899
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   44899
11,49 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli HANS PRIES 302 649
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   302 649
10,20 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Käyntinopeusanturi AUTLOG AS4426
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS4426
12,34 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli DENSO DCPS-0114
Valmistaja:   DENSO
Valmistajan numero:   DCPS-0114
28,96 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin asentotunnistin HANS PRIES 302 646
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   302 646
8,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli VALEO 254072
Impulssianturi, kampiakseli VALEO 254072
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   254072
17,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli DELPHI SS11017
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   SS11017
18,73 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mikä kampiakselin impulssianturi tarkalleen ottaen on?/h2>

Kampiakselin impulssianturi on ajoneuvosi moottoritilassa oleva komponentti. Sen tehtävänä on mitata moottorin kierroslukua. Sen osat ovat kestomagneetti ja induktiokela, jossa on pehmeä rautasydän. Imulssianturi muodostaa magneettikentän. Kampiakselin impulssianturi saa pulssinsa vauhtipyörään kiinnitetystä hammaspyörästä. Hammaspyörän kruunussa on hampaita ja välyksiä. Jos kampiakselin pulssigeneraattorin vastapäätä on rako, magneettikentän virtaus heikkenee. Tilanne on toinen, jos hammas on vastakkaisella puolella magneettikenttää. Tämä vahvistaa magneettikenttää ja sen virtausta.

Tämä magneettikentän muutos luo induktiojännitteen kelaan. Ohjausyksikkö tunnistaa moottorin asennon ja laskee optimaalisen sytytysseoksen. Kampiakselin impulssianturilla on siten keskeinen rooli moottorin tasaisen käyntinopeuden varmistamisessa. Tämä komponentti sijaitsee vesisuojatun liitäntätulpansa ansiosta moottorin ulkopuolella.

Miten kampiakselin impulssianturissa oleva vika voidaan tunnistaa?

Jos kampiakselin impulssianturi ei enää täytä tehtäväänsä oikein tai lainkaan, näet tämän auton ohjaamossa olevasta merkkivalosta. Se on moottorin muotoinen ja korostettu oranssilla. Samalla auton vikamuistiin tallentuu vikakoodi, joka on luettava korjaamolla. Tämän vikakoodin lukemisen avulla asiantuntija voi vahvistaa osan vian ja vaihtaa sen.

Koska auton moottorin kampiakseliin vaikuttavat suoraan kerrostumat, valtavat ulkoiset voimat, ajetut kilometrit ja kuluminen, vikoja voi syntyä ajan myötä. Tämän komponentin tärkeyden vuoksi korjausta ei voi lykätä. Jos kampiakselin impulssianturi on viallinen, sillä on suora vaikutus ajoturvallisuuteesi.

Ajoneuvon sisätiloissa näkyvän varoituksen lisäksi huomaat vian myös muulla tavoin. Tämä johtuu siitä, että moottori käy erittäin epäpuhtaasti korkeilla kierrosluvuilla. Se saattaa jopa sammua kokonaan tyhjäkäynnillä, jolloin ajoneuvo "sakkaa". Sakkaaminen tyhjäkäynnillä ei myöskään ole epätavallista, jos kampiakselin impulssianturi on viallinen. Saatat huomata moottorin tehon laskeneen ja sen käynnistäminen voi tuntua vaikeammalta. Kaiken kaikkiaan nämä oireet ovat ärsyttäviä, koska ne vaikuttavat ajoneuvosi luotettavuuteen.

Kampiakselin impulssianturin vian tarkistamiseksi on parasta kääntyä luotettavan mekaanikon puoleen. Hän voi määrittää, onko jokin seuraavista vaurioista:

  • Vauhtipyörä on vaurioitunut.
  • Magneetti on rikki.
  • Yhteydenpidossa on ongelmia.
  • On oikosulkuja.
  • Johdot katkeavat.

Miten vaihdan viallisen kampiakselin impulssianturin?

Jos kampiakselin impulssianturissa epäillään vikaa, asiantuntijan ensimmäinen askel on suorittaa perusteellinen tarkastus testilaitteilla. Ajoneuvosi vikamuisti voidaan lukea asianmukaisella mittaustekniikalla, jolloin mekaanikko saa tarkan kuvan ongelmasta.

Jos kampiakselin impulssianturin vika on vahvistettu tämän tutkimuksen avulla, ainoa vaihtoehto on vaihtaa se. Pelkkä anturin korjaaminen ei ole yhtä järkevää, sillä se voi johtaa magneettikentän muuttumiseen ja siten rajoituksiin komponentin toiminnassa. Vaihto on helpointa, jos auto voidaan nostaa ilmaan nostimella. Tämä on helpoin tapa päästä käsiksi komponenttiin. Koska vaihdettavassa anturissa on vain yksi ruuvi ja pistotulppakoskettimet, vaihto on nopeaa ja helppoa. Teoriassa voit suorittaa vaihdon myös itse, jos sinulla on kaikki edellä mainitut työkalut käytettävissäsi ja tunnet itsesi riittävän varmaksi. Jos omistat uudemman ajoneuvomallin, vaihto voi kuitenkin olla hieman vaikeampaa, koska nykyaikaiset moottorit ovat usein vahvasti koteloituja. Tällöin on yleensä irrotettava ja asennettava useita osia.

Osta kampiakselin impulssiantureita helposti verkosta

Motointegratorista saat autoosi sopivan impulssianturin sellaisilta valmistajilta kuin AUTLOG, BOSCH, DELPHI, FAE, FEBI BILSTEIN ja VALEO. Salamannopean toimituksen lisäksi Motointegratorin verkkokaupassamme on paljon muutakin tarjottavaa: Ensiluokkaisena valmistajana tarjoamme edullisia autonosia monilla eri merkeillä. Toimitus tapahtuu 2-4 arkipäivän kuluessa. Hyödynnä kokemuksemme ja osta kampiakselin impulssianturi tunnetuilta valmistajilta Motointegratorin verkkokaupasta.