-4% autojen varaosista

Kampiakselin anturit – Hyundai – KUORMA-AUTOT

(löytyi 67 tulosta)

Kampiakselin impulssianturi on yksi tärkeimmistä komponenteista moottorin moitteettoman toiminnan kannalta. Ajoturvallisuuden kannalta on olennaista tutkia ajokäyttäytymisen häiriöitä. Jos kampiakselin impulssianturi on vaurioitunut, se näkyy erityisesti moottorin korkeilla kierrosluvuilla ja tyhjäkäynnillä. Koska ne eivät ainoastaan maksa hermoja, vaan voivat pahimmassa tapauksessa johtaa myös moottorin täydelliseen rikkoutumiseen, suosittelemme hankkimaan vaihdon nopeasti. Motointegrator on ensisijainen osoite laadukkaille varaosille edulliseen hintaan.

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Kampiakselin anturi VEMO V52-72-0242
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V52-72-0242
13,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli NGK 81438
44,14 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli AUTLOG AS5379
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS5379
18,51 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, nokka-akselin asento VALEO 366590
Anturi, nokka-akselin asento VALEO 366590
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   366590
31,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin anturi MAGNETI MARELLI 064848112010
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   064848112010
14,40 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin anturi MAGNETI MARELLI 064848135010
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   064848135010
9,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli AUTLOG AS4737
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS4737
14,42 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nopeusanturi, automaattivaihteisto AUTLOG AS5530
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS5530
45,64 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin anturi VEMO V52-72-0370
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V52-72-0370
63,21 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin anturi BOSCH 0 986 280 497
Kampiakselin anturi BOSCH 0 986 280 497
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 280 497
42,42 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli MEAT & DORIA MD87639
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   87639
15,16 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli DELPHI SS11171
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   SS11171
11,83 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli HELLA 6PU 009 168-611
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   6PU 009 168-611
13,77 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nopeusanturi, automaattivaihteisto NGK 81532
30,69 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, nokka-akselin asento AUTLOG AS5711
Anturi, nokka-akselin asento AUTLOG AS5711
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS5711
11,14 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mikä kampiakselin impulssianturi tarkalleen ottaen on?/h2>

Kampiakselin impulssianturi on ajoneuvosi moottoritilassa oleva komponentti. Sen tehtävänä on mitata moottorin kierroslukua. Sen osat ovat kestomagneetti ja induktiokela, jossa on pehmeä rautasydän. Imulssianturi muodostaa magneettikentän. Kampiakselin impulssianturi saa pulssinsa vauhtipyörään kiinnitetystä hammaspyörästä. Hammaspyörän kruunussa on hampaita ja välyksiä. Jos kampiakselin pulssigeneraattorin vastapäätä on rako, magneettikentän virtaus heikkenee. Tilanne on toinen, jos hammas on vastakkaisella puolella magneettikenttää. Tämä vahvistaa magneettikenttää ja sen virtausta.

Tämä magneettikentän muutos luo induktiojännitteen kelaan. Ohjausyksikkö tunnistaa moottorin asennon ja laskee optimaalisen sytytysseoksen. Kampiakselin impulssianturilla on siten keskeinen rooli moottorin tasaisen käyntinopeuden varmistamisessa. Tämä komponentti sijaitsee vesisuojatun liitäntätulpansa ansiosta moottorin ulkopuolella.

Miten kampiakselin impulssianturissa oleva vika voidaan tunnistaa?

Jos kampiakselin impulssianturi ei enää täytä tehtäväänsä oikein tai lainkaan, näet tämän auton ohjaamossa olevasta merkkivalosta. Se on moottorin muotoinen ja korostettu oranssilla. Samalla auton vikamuistiin tallentuu vikakoodi, joka on luettava korjaamolla. Tämän vikakoodin lukemisen avulla asiantuntija voi vahvistaa osan vian ja vaihtaa sen.

Koska auton moottorin kampiakseliin vaikuttavat suoraan kerrostumat, valtavat ulkoiset voimat, ajetut kilometrit ja kuluminen, vikoja voi syntyä ajan myötä. Tämän komponentin tärkeyden vuoksi korjausta ei voi lykätä. Jos kampiakselin impulssianturi on viallinen, sillä on suora vaikutus ajoturvallisuuteesi.

Ajoneuvon sisätiloissa näkyvän varoituksen lisäksi huomaat vian myös muulla tavoin. Tämä johtuu siitä, että moottori käy erittäin epäpuhtaasti korkeilla kierrosluvuilla. Se saattaa jopa sammua kokonaan tyhjäkäynnillä, jolloin ajoneuvo "sakkaa". Sakkaaminen tyhjäkäynnillä ei myöskään ole epätavallista, jos kampiakselin impulssianturi on viallinen. Saatat huomata moottorin tehon laskeneen ja sen käynnistäminen voi tuntua vaikeammalta. Kaiken kaikkiaan nämä oireet ovat ärsyttäviä, koska ne vaikuttavat ajoneuvosi luotettavuuteen.

Kampiakselin impulssianturin vian tarkistamiseksi on parasta kääntyä luotettavan mekaanikon puoleen. Hän voi määrittää, onko jokin seuraavista vaurioista:

  • Vauhtipyörä on vaurioitunut.
  • Magneetti on rikki.
  • Yhteydenpidossa on ongelmia.
  • On oikosulkuja.
  • Johdot katkeavat.

Miten vaihdan viallisen kampiakselin impulssianturin?

Jos kampiakselin impulssianturissa epäillään vikaa, asiantuntijan ensimmäinen askel on suorittaa perusteellinen tarkastus testilaitteilla. Ajoneuvosi vikamuisti voidaan lukea asianmukaisella mittaustekniikalla, jolloin mekaanikko saa tarkan kuvan ongelmasta.

Jos kampiakselin impulssianturin vika on vahvistettu tämän tutkimuksen avulla, ainoa vaihtoehto on vaihtaa se. Pelkkä anturin korjaaminen ei ole yhtä järkevää, sillä se voi johtaa magneettikentän muuttumiseen ja siten rajoituksiin komponentin toiminnassa. Vaihto on helpointa, jos auto voidaan nostaa ilmaan nostimella. Tämä on helpoin tapa päästä käsiksi komponenttiin. Koska vaihdettavassa anturissa on vain yksi ruuvi ja pistotulppakoskettimet, vaihto on nopeaa ja helppoa. Teoriassa voit suorittaa vaihdon myös itse, jos sinulla on kaikki edellä mainitut työkalut käytettävissäsi ja tunnet itsesi riittävän varmaksi. Jos omistat uudemman ajoneuvomallin, vaihto voi kuitenkin olla hieman vaikeampaa, koska nykyaikaiset moottorit ovat usein vahvasti koteloituja. Tällöin on yleensä irrotettava ja asennettava useita osia.

Osta kampiakselin impulssiantureita helposti verkosta

Motointegratorista saat autoosi sopivan impulssianturin sellaisilta valmistajilta kuin AUTLOG, BOSCH, DELPHI, FAE, FEBI BILSTEIN ja VALEO. Salamannopean toimituksen lisäksi Motointegratorin verkkokaupassamme on paljon muutakin tarjottavaa: Ensiluokkaisena valmistajana tarjoamme edullisia autonosia monilla eri merkeillä. Toimitus tapahtuu 2-4 arkipäivän kuluessa. Hyödynnä kokemuksemme ja osta kampiakselin impulssianturi tunnetuilta valmistajilta Motointegratorin verkkokaupasta.