Jarrujärjestelmä – KUORMA-AUTOT

(löytyi 12540 tulosta)

Sijoituskriteerit
Jarrupalasarja, levyjarru TRW GDB3440
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB3440
47,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja, levyjarru PROEQUIP TRW GDB5060
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB5060
143,19 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja, levyjarru TRW GDB1610
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB1610
38,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja, levyjarru TEXTAR 2928401
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   2928401
178,98 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kulumisanturi, jarrupalat PNEUMATICS PN-A0110
Valmistaja:   PNEUMATICS
Valmistajan numero:   PN-A0110
18,32 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Liitin RECTUS RQSLM108
Valmistaja:   RECTUS
Valmistajan numero:   RQSLM108
3,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja, levyjarru KNORR-BREMSE K120338K50
Valmistaja:   KNORRBREMSE
Valmistajan numero:   K120338K50
132,20 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Lämpöletku GATES GAT02-2913
Valmistaja:   GATES
Valmistajan numero:   02-2913
8,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja, levyjarru PROEQUIP TRW GDB5091
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB5091
89,63 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jousikuormitettu sylinteri COJALI 2251554
Valmistaja:   COJALI
Valmistajan numero:   2251554
387,46 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jousikuormitettu sylinteri COJALI 2251559
Valmistaja:   COJALI
Valmistajan numero:   2251559
279,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupaineensäädin COJALI 2220448
Valmistaja:   COJALI
Valmistajan numero:   2220448
104,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarruventtiili, seisontajarru COJALI 2224520
Valmistaja:   COJALI
Valmistajan numero:   2224520
54,19 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pikaventtiili COJALI 2221207
Valmistaja:   COJALI
Valmistajan numero:   2221207
14,65 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja, levyjarru TRW GDB1748
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB1748
43,34 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Varaosat kuorma-autojen jarrujärjestelmiin - turvallisesti ja edullisesti Motointegratorilta

Kuorma-auton ABS-järjestelmät

Ajoneuvojen jarrut ilman lukkiutumattomia jarrujärjestelmiä (ABS) ovat nykyään lähes mahdottomia kuvitella. ABS-järjestelmät, jotka estävät ajoneuvon pyörien lukkiutumisen jarrutettaessa liukkaalla pinnalla, otettiin ensimmäisen kerran käyttöön vuonna 1908 raideliikenteen ajoneuvoissa. Vuonna 1920 ranskalainen auto- ja lentokonealan pioneeri Gabriel Voisin kokeili järjestelmiä, joilla voitiin säätää lentokoneiden jarrujen hydraulista jarrutuspainetta. Ensimmäisen patentoidun järjestelmän kehitti saksalainen insinööri Karl Wessel vuonna 1928. 1970-luvun alussa yhdysvaltalainen autonvalmistaja Chrysler varusti ensimmäiset henkilöautot vakiona ABS-järjestelmällä

Nykyaikaisten järjestelmien ABS-ohjauselektroniikka valvoo jatkuvasti kunkin pyörän nopeutta pyöräanturien avulla. Jos pyörä pyörii jarrutettaessa huomattavasti hitaammin, mikä on merkki pyörän lukkiutumisen uhasta, jarrun hydraulista painetta kyseisessä pyörässä vähennetään, mikä vähentää jarruvoimaa kyseisessä pyörässä. Pyörä voi kääntyä taas nopeammin, ja ajoneuvo pysyy ohjattavana. ABS-ohjauselektroniikka, ABS-paineensäätimet, pyörän nopeuden mittaamiseen tarkoitetut anturit sekä kuorma-autosi ABS-järjestelmään sopivat kiinnitysmateriaalit ja kaapelit ovat saatavilla Motointegratorin verkkokaupasta BOSCHilta, AUGERilta, DELPHI:ltä ja muilta valmistajilta

Kuorma-auton käsijarrut

Jokaisessa maantieajoneuvossa on käsijarru, jota kutsutaan myös seisontajarruksi ja joskus hätäjarruksi. Käsijarrua käytetään estämään ajoneuvon vieriminen itsestään paikallaan ollessa. Tieliikenteessä käsijarrua käytetään estämään ajoneuvon rullaaminen taaksepäin, kun ajoneuvo lähtee liikkeelle rinteessä. Käsijarrut ovat yleensä puhtaasti mekaanisia jarruja, joita kuljettaja käyttää käsi- tai jalkavivulla. Koska näitä jarruja voidaan käyttää myös hätäjarruina, on tärkeää, että jarrut toimivat tasaisesti, mikä tarkastetaan myös turvallisuus- tai yleistarkastuksessa. BOSCHin, YAZUKAn tai ATE:n ja muiden valmistajien uudet kaapelit kuorma-autosi käsijarruihin ovat saatavilla erittäin edulliseen hintaan täällä Motointegratorin verkkokaupassa

Kuorma-auton jarrujen tyhjennyslaite

Jarrujärjestelmän asianmukainen vuotaminen on ratkaisevan tärkeää ajoneuvon jarrutustehon kannalta. Toisin kuin jarrunestettä, ilmaa voidaan helposti puristaa. Jos jarrujärjestelmässä on ilmaa, hydraulista painetta ei voi muodostua juuri lainkaan, ja jarrutusteho lähestyy nollaa. FAG:n jarrunpoistolaitteet sekä laadukkaat jarrupalat, jarrukengät, jarrunesteet ja paljon muuta kuorma-autosi jarrujärjestelmään sopivaa on saatavana houkuttelevaan hintaan Motointegratorin verkkokaupasta

Kuorma-auton jarruvoiman säädin

Kun ajoneuvon jarruja käytetään, ajoneuvon paino siirtyy taka-akselilta etuakselille. Tätä kutsutaan dynaamiseksi akselikuorman siirroksi. Takapyörät kuormittuvat ja pito heikkenee. Liiallinen jarrupaine taka-akselilla voi aiheuttaa takapyörien lukkiutumisen. Tämän seurauksena ne menettävät pitoa ja koko ajoneuvo voi alkaa liukua. Tästä syystä jarrujärjestelmissä käytetään jarruvoiman säätölaitteita vähentämään jarrupaineita takapyörissä

Jarruvoiman säätölaitteita on erilaisia. Jarruvoiman rajoittimet sallivat vain tietyn jarrupaineen takapyörille. Ne asennetaan yleensä suoraan jarrupääsylinteriin. Kuormituksesta riippuvia jarruvoiman säätölaitteita käytetään ajoneuvoissa, joissa painojakauma vaihtelee huomattavasti matkustajien määrän tai kuorman mukaan. Ne säätelevät takapyöriin kohdistuvaa jarrupainetta ajoneuvon kuormituksen mukaan. Elektronisissa jarrujärjestelmissä on vakiona integroitu elektroninen jarruvoiman jako. Takapyörien jarrupaine rajoittuu heti, kun tietty paine ylittyy. HALDEXin, KNORRin, WABCOn tai SORLin täydelliset jarruvoiman säätimet ja kustannustehokkaat korjaussarjat ovat saatavilla täällä Motointegratorin verkkokaupassa

Kuorma-auton jarrujen pääsylinteri

Jarrupääsylinteri on tavallaan jarrujärjestelmän sydän. Se muuntaa kuljettajan jarrupolkimen paineen hydrauliseksi jarrupaineeksi, joka johdetaan kahteen jarrupiiriin ja siirretään yksittäisten pyörien jarrujen jarrumännille. Jarrupääsylinterit on aina kytketty kahteen erilliseen jarrupiiriin lakisääteisten vaatimusten mukaisesti, jotta ajoneuvoa voidaan jarruttaa turvallisesti, jos toinen piiri vioittuu. Motointegratorin verkkokaupasta saat täydelliset pääjarrusylinterit ja korjaussarjat FAG:lta ja BPART:lta edullisin ehdoin

Kuorma-auton ilmajarru

Vuonna 1869 insinööri George Westinghouse, Westinghouse Air Brake Companyn (WABCO) perustaja, ymmärsi turvallisuuden merkityksen suhteellisen nuorelle rautatieliikenteelle ja keksi ensimmäisen kolmiventtiilisen ilmajarrujärjestelmän kiskokalustoon. WABCO:n ilmajarrulla käyttöön otettu järjestelmä, jossa jarru vapautetaan paineilmalla, on edelleen vakiovarusteena. Saksassa Georg Knorrin perustama Knorr-Bremse aloitti jarrujen valmistuksen kiskokalustoon vuonna 1905. Tätä seurasi vuonna 1922 hyötyajoneuvojen paineilmajarrujärjestelmien kehittäminen ja valmistus

Knorr-Bremse oli ensimmäinen eurooppalainen yritys, joka kehitti uuden pneumaattisen järjestelmän, joka jarrutti kuorma-auton ja sen perävaunun kaikkia neljää pyörää samanaikaisesti. Vuonna 1949 ilmajarrut tulivat vakiovarusteeksi kaikkiin raskaisiin kuorma-autoihin, vetoautoihin ja linja-autoihin. Motointegratorilta saat edullisia varaosia WABCOn, KNORRin tai POLMOn kompressoreista venttiileihin, putkiin, letkuihin, kytkimiin ja pyöräsylintereihin kuorma-autosi paineilmajarruihin

Kuorma-auton rumpujarrut

Rumpujarrut ovat tyypillisiä kuluvia osia. Säännöllinen huolto ja kuluneiden osien varhainen vaihtaminen uusiin Motointegratorin verkkokaupasta saataviin osiin ovat siksi olennaisen tärkeitä liikenneturvallisuuden kannalta. Rumpujarrujen tekniikka ei ole muuttunut olennaisesti sen jälkeen, kun niitä käytettiin ensimmäisen kerran vuonna 1900 Maybachin valmistamassa autossa. Louis Renault patentoi ensimmäisen rumpujarrun vuonna 1902. Ensimmäisissä rumpujarruissa ja jossain määrin aina nykypäivään saakka jarrukengät painettiin jarrurumpua vasten puhtaasti mekaanisesti vipujen ja tankojen tai vaijereiden avulla. Vasta 1930-luvun puolivälistä lähtien on käytetty myös hydraulisesti toimivia sylintereitä. ATE:n, BOSCHin, QUICK BRAKE:n tai AUGERin ja muiden tunnettujen valmistajien uudet jarrukengät, jarrupäällysteet, korjaussarjat, säätölaitteet tai jarruvivut ovat nopeasti ja edullisesti saatavilla alkuperäislaadulla Motointegratorin verkkokaupasta

Kuorma-auton levyjarrut

Levyjarrut ovat rumpujarrujen ohella toinen jarrujärjestelmä, joka käyttää kitkaa ajoneuvon jarruttamiseen. Jarrutuksen aikana ajoneuvon liike-energia muuttuu lämmöksi jarrulevyn ja jarrupalan välisessä kitkassa. Tyyttien ja levyjen kuormitus ja kuluminen on vastaavasti suurta. Levyjarrut on siksi tarkastettava säännöllisesti ajoneuvon liikenneturvallisuuden varmistamiseksi. Kuorma-autosi levyjarrujen asianmukaiseen korjaukseen ja huoltoon tarvittavat varaosat saat Motointegratorilta edulliseen hintaan. Verkkokaupastamme löydät jarrupalasarjat, jarrusatulan sillat, suojukset, korjaussarjat ja pyöränpultit FEBI:ltä, AUGER:ltä tai TEG:ltä - toimitettuna ilman toimituskuluja 90 euron arvosta alkaen

Soita meille, jos sinulla on kysyttävää valikoimastamme tai et löydä oikeaa varaosaa - koulutettu henkilökuntamme auttaa mielellään