Joulukausi 2024

Jarrujärjestelmä – KUORMA-AUTOT

(löytyi 10726 tulosta)

Sijoituskriteerit
ABS-rengas FEBI BILSTEIN 108025
ABS-rengas FEBI BILSTEIN 108025
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   108025
22,42 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
ABS-rengas FEBI BILSTEIN 170410
ABS-rengas FEBI BILSTEIN 170410
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   170410
24,78 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Rengaspaineanturi HELLA 6PP358 139-481
Rengaspaineanturi HELLA 6PP358 139-481
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   6PP 358 139-481
35,19 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineenrajoitinventtiili WABCO 475 010 200 0
Paineenrajoitinventtiili WABCO 475 010 200 0
Valmistaja:   WABCO
Valmistajan numero:   4750102000
106,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrusylinteri SBP 05-BCT16/24-W09
Jarrusylinteri SBP 05-BCT16/24-W09
Valmistaja:   SBP
Valmistajan numero:   05-BCT16/24-W09
73,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Monitieventtiili PNEUMATICS PN-13035
Monitieventtiili PNEUMATICS PN-13035
Valmistaja:   PNEUMATICS
Valmistajan numero:   PN-13035
22,69 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrun säätövipu BPW 05.574.88.32.3
Jarrun säätövipu BPW 05.574.88.32.3
Valmistaja:   BPW
Valmistajan numero:   05.574.88.32.3
525,18 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrukengän osat BPW 03.397.44.10.0
Jarrukengän osat BPW 03.397.44.10.0
Valmistaja:   BPW
Valmistajan numero:   03.397.44.10.0
11,05 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pikaventtiili  COJALI 2227202
Pikaventtiili COJALI 2227202
Valmistaja:   COJALI
Valmistajan numero:   2227202
65,36 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarruventtiili, seisontajarru COJALI 2224535
Jarruventtiili, seisontajarru COJALI 2224535
Valmistaja:   COJALI
Valmistajan numero:   2224535
56,07 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrun säätövipu SBP 08-ME034
Jarrun säätövipu SBP 08-ME034
Valmistaja:   SBP
Valmistajan numero:   08-ME034
44,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pääventtiili SORL 3514 013 004 0
Pääventtiili SORL 3514 013 004 0
Valmistaja:   SORL
Valmistajan numero:   3514 013 004 0
34,80 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, jarrunokka-akseli SAF 1 230 0100 01
Korjaussarja, jarrunokka-akseli SAF 1 230 0100 01
Valmistaja:   SAF
Valmistajan numero:   1 230 0100 01
45,80 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiili WABCO 434 014 100 0
Venttiili WABCO 434 014 100 0
Valmistaja:   WABCO
Valmistajan numero:   4340141000
26,26 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineenrajoitinventtiili PROVIA PRO6430830
Valmistaja:   PROVIA
Valmistajan numero:   PRO6430830
46,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Varaosat kuorma-autojen jarrujärjestelmiin - turvallisesti ja edullisesti Motointegratorilta

Kuorma-auton ABS-järjestelmät

Ajoneuvojen jarrut ilman lukkiutumattomia jarrujärjestelmiä (ABS) ovat nykyään lähes mahdottomia kuvitella. ABS-järjestelmät, jotka estävät ajoneuvon pyörien lukkiutumisen jarrutettaessa liukkaalla pinnalla, otettiin ensimmäisen kerran käyttöön vuonna 1908 raideliikenteen ajoneuvoissa. Vuonna 1920 ranskalainen auto- ja lentokonealan pioneeri Gabriel Voisin kokeili järjestelmiä, joilla voitiin säätää lentokoneiden jarrujen hydraulista jarrutuspainetta. Ensimmäisen patentoidun järjestelmän kehitti saksalainen insinööri Karl Wessel vuonna 1928. 1970-luvun alussa yhdysvaltalainen autonvalmistaja Chrysler varusti ensimmäiset henkilöautot vakiona ABS-järjestelmällä

Nykyaikaisten järjestelmien ABS-ohjauselektroniikka valvoo jatkuvasti kunkin pyörän nopeutta pyöräanturien avulla. Jos pyörä pyörii jarrutettaessa huomattavasti hitaammin, mikä on merkki pyörän lukkiutumisen uhasta, jarrun hydraulista painetta kyseisessä pyörässä vähennetään, mikä vähentää jarruvoimaa kyseisessä pyörässä. Pyörä voi kääntyä taas nopeammin, ja ajoneuvo pysyy ohjattavana. ABS-ohjauselektroniikka, ABS-paineensäätimet, pyörän nopeuden mittaamiseen tarkoitetut anturit sekä kuorma-autosi ABS-järjestelmään sopivat kiinnitysmateriaalit ja kaapelit ovat saatavilla Motointegratorin verkkokaupasta BOSCHilta, AUGERilta, DELPHI:ltä ja muilta valmistajilta

Kuorma-auton käsijarrut

Jokaisessa maantieajoneuvossa on käsijarru, jota kutsutaan myös seisontajarruksi ja joskus hätäjarruksi. Käsijarrua käytetään estämään ajoneuvon vieriminen itsestään paikallaan ollessa. Tieliikenteessä käsijarrua käytetään estämään ajoneuvon rullaaminen taaksepäin, kun ajoneuvo lähtee liikkeelle rinteessä. Käsijarrut ovat yleensä puhtaasti mekaanisia jarruja, joita kuljettaja käyttää käsi- tai jalkavivulla. Koska näitä jarruja voidaan käyttää myös hätäjarruina, on tärkeää, että jarrut toimivat tasaisesti, mikä tarkastetaan myös turvallisuus- tai yleistarkastuksessa. BOSCHin, YAZUKAn tai ATE:n ja muiden valmistajien uudet kaapelit kuorma-autosi käsijarruihin ovat saatavilla erittäin edulliseen hintaan täällä Motointegratorin verkkokaupassa

Kuorma-auton jarrujen tyhjennyslaite

Jarrujärjestelmän asianmukainen vuotaminen on ratkaisevan tärkeää ajoneuvon jarrutustehon kannalta. Toisin kuin jarrunestettä, ilmaa voidaan helposti puristaa. Jos jarrujärjestelmässä on ilmaa, hydraulista painetta ei voi muodostua juuri lainkaan, ja jarrutusteho lähestyy nollaa. FAG:n jarrunpoistolaitteet sekä laadukkaat jarrupalat, jarrukengät, jarrunesteet ja paljon muuta kuorma-autosi jarrujärjestelmään sopivaa on saatavana houkuttelevaan hintaan Motointegratorin verkkokaupasta

Kuorma-auton jarruvoiman säädin

Kun ajoneuvon jarruja käytetään, ajoneuvon paino siirtyy taka-akselilta etuakselille. Tätä kutsutaan dynaamiseksi akselikuorman siirroksi. Takapyörät kuormittuvat ja pito heikkenee. Liiallinen jarrupaine taka-akselilla voi aiheuttaa takapyörien lukkiutumisen. Tämän seurauksena ne menettävät pitoa ja koko ajoneuvo voi alkaa liukua. Tästä syystä jarrujärjestelmissä käytetään jarruvoiman säätölaitteita vähentämään jarrupaineita takapyörissä

Jarruvoiman säätölaitteita on erilaisia. Jarruvoiman rajoittimet sallivat vain tietyn jarrupaineen takapyörille. Ne asennetaan yleensä suoraan jarrupääsylinteriin. Kuormituksesta riippuvia jarruvoiman säätölaitteita käytetään ajoneuvoissa, joissa painojakauma vaihtelee huomattavasti matkustajien määrän tai kuorman mukaan. Ne säätelevät takapyöriin kohdistuvaa jarrupainetta ajoneuvon kuormituksen mukaan. Elektronisissa jarrujärjestelmissä on vakiona integroitu elektroninen jarruvoiman jako. Takapyörien jarrupaine rajoittuu heti, kun tietty paine ylittyy. HALDEXin, KNORRin, WABCOn tai SORLin täydelliset jarruvoiman säätimet ja kustannustehokkaat korjaussarjat ovat saatavilla täällä Motointegratorin verkkokaupassa

Kuorma-auton jarrujen pääsylinteri

Jarrupääsylinteri on tavallaan jarrujärjestelmän sydän. Se muuntaa kuljettajan jarrupolkimen paineen hydrauliseksi jarrupaineeksi, joka johdetaan kahteen jarrupiiriin ja siirretään yksittäisten pyörien jarrujen jarrumännille. Jarrupääsylinterit on aina kytketty kahteen erilliseen jarrupiiriin lakisääteisten vaatimusten mukaisesti, jotta ajoneuvoa voidaan jarruttaa turvallisesti, jos toinen piiri vioittuu. Motointegratorin verkkokaupasta saat täydelliset pääjarrusylinterit ja korjaussarjat FAG:lta ja BPART:lta edullisin ehdoin

Kuorma-auton ilmajarru

Vuonna 1869 insinööri George Westinghouse, Westinghouse Air Brake Companyn (WABCO) perustaja, ymmärsi turvallisuuden merkityksen suhteellisen nuorelle rautatieliikenteelle ja keksi ensimmäisen kolmiventtiilisen ilmajarrujärjestelmän kiskokalustoon. WABCO:n ilmajarrulla käyttöön otettu järjestelmä, jossa jarru vapautetaan paineilmalla, on edelleen vakiovarusteena. Saksassa Georg Knorrin perustama Knorr-Bremse aloitti jarrujen valmistuksen kiskokalustoon vuonna 1905. Tätä seurasi vuonna 1922 hyötyajoneuvojen paineilmajarrujärjestelmien kehittäminen ja valmistus

Knorr-Bremse oli ensimmäinen eurooppalainen yritys, joka kehitti uuden pneumaattisen järjestelmän, joka jarrutti kuorma-auton ja sen perävaunun kaikkia neljää pyörää samanaikaisesti. Vuonna 1949 ilmajarrut tulivat vakiovarusteeksi kaikkiin raskaisiin kuorma-autoihin, vetoautoihin ja linja-autoihin. Motointegratorilta saat edullisia varaosia WABCOn, KNORRin tai POLMOn kompressoreista venttiileihin, putkiin, letkuihin, kytkimiin ja pyöräsylintereihin kuorma-autosi paineilmajarruihin

Kuorma-auton rumpujarrut

Rumpujarrut ovat tyypillisiä kuluvia osia. Säännöllinen huolto ja kuluneiden osien varhainen vaihtaminen uusiin Motointegratorin verkkokaupasta saataviin osiin ovat siksi olennaisen tärkeitä liikenneturvallisuuden kannalta. Rumpujarrujen tekniikka ei ole muuttunut olennaisesti sen jälkeen, kun niitä käytettiin ensimmäisen kerran vuonna 1900 Maybachin valmistamassa autossa. Louis Renault patentoi ensimmäisen rumpujarrun vuonna 1902. Ensimmäisissä rumpujarruissa ja jossain määrin aina nykypäivään saakka jarrukengät painettiin jarrurumpua vasten puhtaasti mekaanisesti vipujen ja tankojen tai vaijereiden avulla. Vasta 1930-luvun puolivälistä lähtien on käytetty myös hydraulisesti toimivia sylintereitä. ATE:n, BOSCHin, QUICK BRAKE:n tai AUGERin ja muiden tunnettujen valmistajien uudet jarrukengät, jarrupäällysteet, korjaussarjat, säätölaitteet tai jarruvivut ovat nopeasti ja edullisesti saatavilla alkuperäislaadulla Motointegratorin verkkokaupasta

Kuorma-auton levyjarrut

Levyjarrut ovat rumpujarrujen ohella toinen jarrujärjestelmä, joka käyttää kitkaa ajoneuvon jarruttamiseen. Jarrutuksen aikana ajoneuvon liike-energia muuttuu lämmöksi jarrulevyn ja jarrupalan välisessä kitkassa. Tyyttien ja levyjen kuormitus ja kuluminen on vastaavasti suurta. Levyjarrut on siksi tarkastettava säännöllisesti ajoneuvon liikenneturvallisuuden varmistamiseksi. Kuorma-autosi levyjarrujen asianmukaiseen korjaukseen ja huoltoon tarvittavat varaosat saat Motointegratorilta edulliseen hintaan. Verkkokaupastamme löydät jarrupalasarjat, jarrusatulan sillat, suojukset, korjaussarjat ja pyöränpultit FEBI:ltä, AUGER:ltä tai TEG:ltä - toimitettuna ilman toimituskuluja 90 euron arvosta alkaen

Soita meille, jos sinulla on kysyttävää valikoimastamme tai et löydä oikeaa varaosaa - koulutettu henkilökuntamme auttaa mielellään