- Pusty
- Valmistaja
- Hinta
Jäähdytysnesteen paisuntasäiliöt – Chevrolet – KUORMA-AUTOT
(löytyi 26 tulosta)
Ajoneuvon jäähdytyspiirillä on erityinen tehtävä. Erityisesti moottoritila kuumenee voimakkaasti jatkuvassa ja pitkäaikaisessa käytössä. Tämä on erityisen tuntuvaa lämpimissä ulkolämpötiloissa. Tällöin jäähdytysnestekierto kaikkine osineen on ajoneuvon kannalta erityisen tärkeä. Monissa nykyajan ajoneuvoissa käytetään jäähdytysnestettä. Kuten nimestä voi päätellä, se jäähdyttää moottoritilaa. Moottoritilassa on nykyään usein hyvin vähän tilaa, ja kaikki osat on asennettu lähelle toisiaan. Tämän seurauksena eri osat kuumenevat erityisen kuumiksi käytön aikana. Jotta moottoritilan eri osat eivät kuumenisi liikaa, on käytettävä hyvää jäähdytysnestettä. Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö on myös osa jäähdytysnestekiertoa. Sekä tavallisiin henkilöautoihin että hyötyajoneuvoihin on asennettu tällainen säiliö. Motointegratorista saat uudet jäähdytysnesteen paisuntasäiliöt edullisesti.
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | DB0006TT |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | DB0005TT |
Valmistaja: | IMPERGOM |
Valmistajan numero: | 44451 |
Valmistaja: | CALORSTAT BY VERNET |
Valmistajan numero: | ET0015C1 |
Valmistaja: | NISSENS |
Valmistajan numero: | 996224 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | DBX016TT |
Valmistaja: | FEBI BILSTEIN |
Valmistajan numero: | 47884 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | DBX010TT |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | DBX011TT |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | DB0009TT |
Mikä on jäähdytysnesteen paisuntasäiliö?
Ennen kaikkea jäähdytysnesteen paisuntasäiliö on tarkoitettu imemään jäähdytysnestettä, joka laajenee lämmetessään. Lämpölaajenemisella tarkoitetaan paineen nousua auton suljetussa jäähdytysnestekierrossa. Jos tätä säiliötä ei olisi, jäähdytysnestettä ei voitaisi kerätä kunnolla. Pahimmassa tapauksessa tämä voisi johtaa vakaviin vaurioihin. Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö on varustettu kierrekorkilla. Sitä voidaan käyttää uuden jäähdytysnesteen lisäämiseen. Merkinnöistä näet tarkalleen, kuinka korkealla säiliön täyttötaso on. Kun täytät säiliötä, huomioi, että maksimitäyttötasoa ei saa ylittää moottorin ollessa lämmin. Kun moottori on kylmä, vähimmäistäyttötasoa ei saa alittaa. Kukin valmistaja käyttää eri tuotteita kullekin ajoneuvomallille. Onhan ajoneuvoissa käytettävissä oleva tila aina erilainen. N52-mallin BMW:n jäähdytysnesteen paisuntasäiliö on siis kooltaan erilainen kuin VW Golfissa. Varmista siis varaosaa valitessasi, että se on sopiva, ja käytä yksinkertaista hakukonettamme löytääksesi ajoneuvotyypillesi sopivan säiliön. Tarvitset vain autosi tarkan merkinnän ja mieluiten valmistusvuoden.
Miksi tarvitset jäähdytysnesteen paisuntasäiliön?
Jäähdytysnesteen paisuntasäiliön päätehtävä voidaan päätellä jo nimestä. Ensinnäkin komponentin tehtävänä on kerätä ylimääräinen jäähdytysneste jäähdytyspiiristä. Jäähdytysnesteen tulisi aina olla riittävästi piirissä. Jäähdytysnesteen paisuntasäiliön avulla voidaan luoda eräänlainen säiliö. Jäähdytysneste voidaan sitten syöttää suoraan kiertoon säiliössä olevan letkun avulla. Moottorin kuormituksesta riippuen säiliössä on joko paljon tai vähän jäähdytysnestettä. Eri valmistajat ovat vuosien mittaan kehittäneet jäähdytysnesteen paisuntasäiliötä edelleen, joten sitä voidaan nyt käyttää erityisen tehokkaasti ja tarkoituksenmukaisesti.
Missä jäähdytysnesteen paisuntasäiliö sijaitsee?
Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö sijaitsee suoraan ajoneuvon moottoritilassa, eikä sitä voi jättää huomiotta. Nämä säiliöt on yleensä valmistettu valkoisesta muovista ja ovat vastaavasti suuria. Materiaalin on oltava sellaista, että se on kestävä ja kerää jäähdytysnesteen turvallisesti. Myöskään lämpötilaerot eivät saa vahingoittaa materiaalia. Jäähdytysnesteen paisuntasäiliössä on myös korkki. Siihen voidaan tarvittaessa täyttää jäähdytysnestettä. Jäähdytysnesteen paisuntasäiliössä on tulppa ja letku. Riippumatta siitä, onko jäähdytysnesteen paisuntasäiliössä A6-liitin vai Astra H:n jäähdytysnesteen paisuntasäiliön liitäntäletku. Motointegratorista näitä tarvittavia varaosia on myös saatavilla ja ne voi tilata nopeasti.
Mitä tapahtuu, jos jäähdytysnesteen paisuntasäiliö on rikki?
Aina voi käydä niin, että jäähdytysnesteen paisuntasäiliö rikkoutuu. Tähän voi olla useita syitä. Riippumatta siitä, johtuuko se materiaalin väsymisestä vai onko jäähdytysnesteen paisuntasäiliö vaurioitunut onnettomuudessa. Aina kun säiliö ei ole enää täysin tiivis, se on ehdottomasti vaihdettava. Koska jäähdytysnesteen paisuntasäiliö sijaitsee moottoritilassa, on helppo nähdä, onko se vaurioitunut ja onko siinä esimerkiksi halkeamia. Vaihtaminen on myös suhteellisen yksinkertaista ja suoraviivaista kokeneille mekaanikoille.
Tilaa jäähdytysnesteen paisuntasäiliöt suoraan verkosta
Voit ostaa sopivan jäähdytysnesteen paisuntasäiliön suoraan Motointegrator-verkkokaupastamme edullisesti ja laadukkaasti. Erinomaisesta verkkokaupastamme löydät noin 5 miljoonaa varaosaa ja tarviketta ajoneuvoosi. Meillä on tuotteita kaikilta tunnetuilta tuotemerkeiltä, kuten AUGER, COLORSTAT BY VERNET, FEBI BILSTEIN, IMPERGOM, MAHLE ja MEYLE. Toimitus tapahtuu 2-4 arkipäivän kuluessa ja on siksi erityisen nopea ja tehokas. Asiakkaamme kehuvat tätä kerta toisensa jälkeen lukuisissa positiivisissa arvosteluissamme. Verkkokauppamme tarjoaa näin ollen korkeatasoisen turvallisuuden ja laadun verkko-ostoksilla. Jos sinulla on kysyttävää tuotteesta, voit ottaa yhteyttä asiantuntevaan asiakaspalveluumme. Laajan merkkivalikoimamme ansiosta voimme tarjota sinulle laajan kirjon erilaisia varaosia. Pyrimme jatkuvasti laajentamaan valikoimaamme.