- Pusty
- SAATAVUUS
- Valmistaja
- Hinta
Jäähdyttimen kumiletkut – VW – KUORMA-AUTOT
(löytyi 495 tulosta)
Jäähdytysjärjestelmän kumiletkut
<a href=https://www.motointegrator.fi/tuotteet/jahdytysjarjestelma-108/ > Vesijäähdytteisen moottoriajoneuvon moottorin jäähdytysjärjestelmä on suljettu järjestelmä. Se koostuu varsinaisesta jäähdyttimestä, jäähdytysnesteen kiertopumpusta ja jäähdytysjärjestelmän kumiletkuista. Moottorin varsinainen jäähdytys tapahtuu jäähdyttimen kautta, joka toimii lämmönvaihtimena suuren pinta-alansa ansiosta. Jäähdytysjärjestelmän kumiletkujen tehtävänä on jakaa jäähdytysneste jäähdytysjärjestelmässä ja luoda elastinen yhteys moottorin ja jäähdytysyksiköiden välille
Valmistaja: | HANS PRIES |
Valmistajan numero: | 109 476 |
Valmistaja: | GATES |
Valmistajan numero: | VFII226 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | DWW288TT |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | DWW416TT |
Valmistaja: | FEBI BILSTEIN |
Valmistajan numero: | 176298 |
Valmistaja: | HANS PRIES |
Valmistajan numero: | 102 566 |
Valmistaja: | HANS PRIES |
Valmistajan numero: | 109 014 |
Moottorin pysyvä jäähdytys on tärkeää
Moottorin jäähdytyksen on oltava jatkuvaa moottorin käytön aikana. Moottorissa jatkuvasti syntyvä lämpö on siis jatkuvasti johdettava pois. Lyhyetkin jäähdytyskatkokset, esimerkiksi jos jäähdytysjärjestelmän kumiletku vuotaa, voivat tuhota moottorin täysin. Jäähdytysjärjestelmä toimii jäähdytysnestepumpun voimasta johtuen huomattavassa paineessa. Jäähdytysjärjestelmän kumiletkun huokoiset kohdat voivat siis helposti aiheuttaa suuria vuotoja. Lisäksi paineen vuoksi pienetkin vuodot jäähdytysjärjestelmän kumiletkussa riittävät aiheuttamaan huomattavan määrän jäähdytysnestettä lyhyessä ajassa. Tällöin järjestelmä menettää nopeasti nestettä, joten moottori jäähtyy hyvin lyhyessä ajassa, jos jäähdytysjärjestelmässä on vuotoja. Tämän seurauksena moottori ylikuumenee nopeasti, ja se voi johtaa moottorin tuhoutumiseen hyvin lyhyessä ajassa
Tarkista jäähdytysjärjestelmän jokaisen kumiletkun kunto säännöllisesti
Jokaiseen jäähdytysjärjestelmän kumiletkuun kohdistuu rasitusta ensisijaisesti lämmön, mutta myös moottoriajoneuvon käytön aikana esiintyvien tärinöiden vuoksi. Jäähdytysjärjestelmän kumiletkut haurastuvat ja halkeilevat ajan myötä materiaalikoostumuksensa ja jatkuvan suuren rasituksen vuoksi. Jäähdytysjärjestelmän virheettömätkään kumiletkut eivät kuitenkaan suojaa vuodoilta, jos kumiletkuja ei ole kiinnitetty kunnolla pumpun, moottorin ja jäähdyttimen siirtymäkohtiin tai vastaaviin suuttimiin. Kun asennat kumiletkuja, sinun on siksi varmistettava, että kiinnität jokaisen kumiletkun jäähdytysjärjestelmään sopivilla kiristimillä