-3% jousituksesta

Ilmanpoistoletkut – VW – KUORMA-AUTOT

(löytyi 121 tulosta)

Ilmanpoistoletkut

Polttomoottoreiden<a href=https://www.motointegrator.fi/tuotteer/kampikammio.html > kampikammiossa syntyy kaasuja, jotka tunnetaan myös nimellä blowby-kaasut. Nämä kaasut sisältävät polttoaineen palamattomia osia hiilivetyjen muodossa sekä lukuisia palamistuotteita. Koska kampikammio on suljettu tila, olisi ongelma, jos nämä kaasut eivät pääsisi poistumaan ilmanpoistoletkun kautta

Varaosat LEMFÖRDER
Sijoituskriteerit
Letku, venttiilikopan tuuletus HANS PRIES 113 892
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   113 892
8,40 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 173420
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   173420
42,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiili, kampikammiotuuletus VAICO V10-9732
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-9732
29,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiili, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 46604
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   46604
29,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ilmanvaihtoletku, moottoritila AKUSAN GB 0055
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0055
4,32 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus VAICO V10-2679
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-2679
27,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tuuletusletku, moottoritila AKUSAN GB 0049
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0049
5,08 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus HANS PRIES 119 941
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   119 941
10,58 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 178941
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   178941
21,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tuuletusletku, moottoritila AKUSAN GB 0064
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0064
11,18 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin HANS PRIES 117 409
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   117 409
20,32 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tuuletusletku, moottoritila AKUSAN GB 0070
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0070
4,96 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljyletku AKUSAN GB 0052
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0052
22,16 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, venttiilikopan tuuletus AKUSAN GB 0054
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0054
7,87 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 177546
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   177546
45,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Suljettu ilmanpoistoletku

Yhä useammat kaasut aiheuttaisivatyhä korkeamman paineen esimerkiksi <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljypohjat-10913/ > öljypohjassa , joka jossain vaiheessa itsenäisesti ja hallitsemattomasti pyrkisi ulos, esimerkiksi tiivisteiden kautta. Näin ollen kampikammiosta poistetaan järjestelmällisesti puhalluskaasut. Tätä varten kampikammioon luodaan pieni alipaine. Tämä alipaine ei saa kuitenkaan kasvaa liian suureksi, sillä muuten on olemassa vaara, että lika- ja öljyhiukkasten saastuttama ilma imetään sisään. Jos moottorin tuuletusputken imuvaikutus olisi liian voimakas, myös moottorin pyörivistä osista imisi liikaa öljyä. Kampikammion ilmanvaihtoa on periaatteessa kahta tyyppiä: suljettu ja avoin ilmanvaihtolinja

Hengityslinjan avulla myös kampikammion kaasut imetään automaattisesti sisään. Tätä tarkoitusta varten hengityslinjassa on moottorin hengityslinja, joka johtaa kampikammiosta moottorin imukanavaan. Siellä on alipaine, joka vaikuttaa myös kampikammioon moottorin tuuletuslinjan kautta. Jotta moottori toimisi aina sopivalla paineella, kampikammion painetta säädetään useimmissa moottorityypeissä automaattisesti säätöventtiilillä. Tämäntyyppisen kampikammion tuuletuksen etuna on lähinnä se, että se lisää moottorin tehokkuutta palauttamalla palamattomat hiilivedyt automaattisesti palamisprosessiin imukanavan kautta

Avoin kampikammion tuuletus

Avoimessa kampikammion ilmanvaihdossa puhalluskaasut poistetaan kampikammiosta ilmakehään erityisellä imupuhaltimella moottorin ilmanvaihtolinjan kautta. Tässä tekniikassa öljysumun erottaminen on erittäin toivottavaa, koska muutoin ympäristö saastuisi liikaa kampikammiosta ulos virtaavien kaasujen ja aineiden jäämistä