-3% jousituksesta

Ilmanpoistoletkut – VW – KUORMA-AUTOT

(löytyi 107 tulosta)

Ilmanpoistoletkut

Polttomoottoreiden<a href=https://www.motointegrator.fi/tuotteer/kampikammio.html > kampikammiossa syntyy kaasuja, jotka tunnetaan myös nimellä blowby-kaasut. Nämä kaasut sisältävät polttoaineen palamattomia osia hiilivetyjen muodossa sekä lukuisia palamistuotteita. Koska kampikammio on suljettu tila, olisi ongelma, jos nämä kaasut eivät pääsisi poistumaan ilmanpoistoletkun kautta

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Öljynerotin, kampikammiotuuletus VAICO V10-0899
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-0899
33,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 104966
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   104966
47,81 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus VAICO V20-1112
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V20-1112
13,80 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 170315
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   170315
12,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tuuletusletku, moottoritila AKUSAN GB 0044
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0044
40,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiili, kampikammiotuuletus VAICO V10-9732
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-9732
28,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus HANS PRIES 118 616
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   118 616
34,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus JC PREMIUM BSW026PR
Valmistaja:   JC PREMIUM
Valmistajan numero:   BSW026PR
35,40 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 49359
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   49359
81,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus HANS PRIES 118 195
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   118 195
35,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus VAICO V10-2596
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-2596
30,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus HANS PRIES 117 164
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   117 164
17,51 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 38773
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   38773
41,65 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus JC PREMIUM BSW010PR
Valmistaja:   JC PREMIUM
Valmistajan numero:   BSW010PR
44,27 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus VAICO V10-4491
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-4491
35,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Suljettu ilmanpoistoletku

Yhä useammat kaasut aiheuttaisivatyhä korkeamman paineen esimerkiksi <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljypohjat-10913/ > öljypohjassa , joka jossain vaiheessa itsenäisesti ja hallitsemattomasti pyrkisi ulos, esimerkiksi tiivisteiden kautta. Näin ollen kampikammiosta poistetaan järjestelmällisesti puhalluskaasut. Tätä varten kampikammioon luodaan pieni alipaine. Tämä alipaine ei saa kuitenkaan kasvaa liian suureksi, sillä muuten on olemassa vaara, että lika- ja öljyhiukkasten saastuttama ilma imetään sisään. Jos moottorin tuuletusputken imuvaikutus olisi liian voimakas, myös moottorin pyörivistä osista imisi liikaa öljyä. Kampikammion ilmanvaihtoa on periaatteessa kahta tyyppiä: suljettu ja avoin ilmanvaihtolinja

Hengityslinjan avulla myös kampikammion kaasut imetään automaattisesti sisään. Tätä tarkoitusta varten hengityslinjassa on moottorin hengityslinja, joka johtaa kampikammiosta moottorin imukanavaan. Siellä on alipaine, joka vaikuttaa myös kampikammioon moottorin tuuletuslinjan kautta. Jotta moottori toimisi aina sopivalla paineella, kampikammion painetta säädetään useimmissa moottorityypeissä automaattisesti säätöventtiilillä. Tämäntyyppisen kampikammion tuuletuksen etuna on lähinnä se, että se lisää moottorin tehokkuutta palauttamalla palamattomat hiilivedyt automaattisesti palamisprosessiin imukanavan kautta

Avoin kampikammion tuuletus

Avoimessa kampikammion ilmanvaihdossa puhalluskaasut poistetaan kampikammiosta ilmakehään erityisellä imupuhaltimella moottorin ilmanvaihtolinjan kautta. Tässä tekniikassa öljysumun erottaminen on erittäin toivottavaa, koska muutoin ympäristö saastuisi liikaa kampikammiosta ulos virtaavien kaasujen ja aineiden jäämistä