Joulukausi 2024

Akselistorungon laakerointi – Nissan – KUORMA-AUTOT

(löytyi 16 tulosta)

Taka-akselipalkki yhdistää ajoneuvon kaksi pyörää, jotka on sijoitettu vierekkäin ajosuunnassa. Etuakselipalkki eroaa olennaisesti taka-akselistorungosta - erityisesti rakenteen ja suunnittelun osalta. Taka-akselipalkille Audi 80 B3:sta VW Caddyhin on ominaista vankka rakenne. Sen vuoksi vaihtaminen on harvoin tarpeen.

Ajan mittaan voi kuitenkin esiintyä kulumista, jolloin taka-akselistorunko on korjattava tai vaihdettava. Myös liikenneonnettomuuden jälkeen taka-akselipalkin vaihto voi tietyissä olosuhteissa olla väistämätöntä. Motointegratorista löydät kaikkien automerkkien ensiluokkaiset taka-akselipalkit edulliseen hintaan. Valikoimaamme kuuluu noin 5 miljoonaa. Varaosat ja tarvikkeet parasta laatua. Hyödy erinomaisesta asiakaspalvelustamme, salamannopeasta toimituksesta ja monista muista eduista.

Varaosat EVORON
Sijoituskriteerit
Silentblock, runko YAMATO J51070CYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J51070CYMT
12,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Silentblock, runko YAMATO J51070BYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J51070BYMT
13,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Silentblock, runko YAMATO J51070DYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J51070DYMT
5,24 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Silentblock, runko YAMATO J51070EYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J51070EYMT
14,04 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Differentiaaliasennus YAMATO J51024BYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J51024BYMT
8,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko FEBI BILSTEIN 184043
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   184043
16,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akseliston kiinnitys YAMATO J51048AYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J51048AYMT
10,27 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko YAMATO J41057DYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J41057DYMT
3,93 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko REINHOCH RH19-2002
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH19-2002
19,46 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko FEBI BILSTEIN 174206
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   174206
19,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Silentblock, runko YAMATO J51070FYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J51070FYMT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akseliston kiinnitys YAMATO J41048CYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J41048CYMT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akselirunko TEDGUM TED51140
Laakeri, akselirunko TEDGUM TED51140
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   TED51140
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akselirunko YAMATO J41057CYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J41057CYMT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Differentiaaliasennus YAMATO J51047BYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J51047BYMT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Ajoneuvosi taka-akselipalkki

Taka-akselipalkki on turvallisuuden kannalta tärkeä osa, ja se kantaa suuren osan ajoneuvon painosta. Se on yhteys alustan osien ja korin välillä. Taka-akselipalkki vaikuttaa näin ollen merkittävästi ajokäyttäytymiseen ja ajomukavuuteen. Koska taka-akselipalkki on suoraan lähellä tien pintaa, se altistuu jatkuvasti suurille kuormituksille. Jääkiteet tai tiesuola sekä märkyys tai pyörteiset kivet voivat myös vahingoittaa taka-akselipalkkia huomattavasti. Siksi on tärkeää, että sekä etu- että taka-akselipalkki tarkastetaan säännöllisin väliajoin erikoiskorjaamossa.

Erilaiset taka-akselipalkkien rakenteet

Taka-akselipalkki on asennettu ajoneuvon painopisteen taakse. Takapyörät on asennettu sen päälle. Tämä sisältää pyöräntuennat, iskunvaimentimet, nivelet ja jouset. Taka-akselit voidaan rakentaa eri tavoin. Yksinkertaisin ja vanhin vaihtoehto on niin sanottu jäykkä akseli, jossa ajoneuvon renkaat on yhdistetty toisiinsa kiinteän akselipalkin avulla. Nykyaikaisissa ajoneuvoissa on sen sijaan erillisjousitus, kuten etuvetoisten autojen vetoakseli. Myös väliakselit, kierreakselit ja integroidut akselit ovat yleisiä henkilö- ja kuorma-autoissa.

Motointegratorin autoasiantuntijoiden vinkki: Jos taka-akselipalkissa on havaittavissa ruoste- tai korroosiovaurioita, ne voidaan niiden voimakkuudesta riippuen arvioida vikana päätarkastuksessa. Useimmissa tapauksissa ruostetta esiintyy, koska akselistorungon ja sen sisällä olevien onteloiden joskus hyvinkin kulmikkaan rakenteen vuoksi siihen kertyy helposti vettä. Sisätilojen monimutkainen luonne vaikeuttaa nesteen kuivumista, joten ruostetta voi helposti muodostua. Jos taka-akselipalkin ruosteisia kohtia ei tunnisteta ajoissa, ruostumista voi tapahtua. Tämä on huomattava turvallisuusriski. Ruosteen muodostumisen estämiseksi suositellaan ruostumattomasta alumiinista valmistettuja kantoaukkoja.

Taka-akselipalkki on vaihdettava, ennen kuin katsastaja voi antaa sinulle tarran yleistarkastuksen jälkeen.

Viallisen taka-akselipalkin ominaisuudet

  • tuntematon ajokäyttäytyminen
  • melun kehitys
  • renkaat kuluneet toiselta puolelta
  • akselipalkin muodonmuutokset
  • halkeamat tai vastaavat vauriot
  • selvästi näkyvä ruoste- tai korroosiovaurio

Taka-akselipalkin vian syyt voivat vaihdella. Se johtuu usein akselin jatkuvasta ylikuormituksesta, joka johtuu esimerkiksi usein ajamisesta päällystämättömillä pinnoilla. Myös materiaalin vanheneminen, ajoneuvon liiallinen ajokilometrimäärä tai onnettomuusvaurio edellyttävät taka-akselipalkin korjaamista tai vaihtamista. Taka-akselipalkin vaihtaminen on kuitenkin yleensä hyvin aikaa vievää, koska siihen asennetaan vakaajat, laakerit ja monet muut osat. Nämä on ensin poistettava, jotta taka-akselipalkkiin päästään käsiksi.

Akselin oikaisu, hitsaus tai täyttö ei yleensä ole sallittua. Taka-akselipalkin peruskorjauksen yhteydessä on kuitenkin järkevää vaihtaa ohjausholkit, akseliston rungon laakeri ja muut lisävarusteet. Yksittäiset liitoskohdat, joissa taka-akselipalkki on kiinnitetty ajoneuvon runkoon ja koriin, ovat heikko kohta. Tämä johtuu siitä, että niihin kohdistuu joissakin tapauksissa valtavia voimia, jotka rasittavat erityisesti laakereita huomattavasti.

Moottorin, alustan ja ajoneuvon korin välisen jäykän yhteyden vuoksi tärinä välittyy suoraan matkustajatilaan. Taka-akselipalkki vähentää näitä tärinöitä merkittävästi. Siihen kiinnitetyillä kumi-metallilaakereilla, pyöränohjaimilla ja poikittaisohjausvarret ovat myös ratkaisevassa asemassa tässä suhteessa.

Taka-akselipalkit voivat olla joko yksi- tai moniosaisia. Ensin mainitut ovat huomattavasti monimutkaisempia valmistaa, koska ne yleensä valetaan. Ne soveltuvat erinomaisesti suurten voimien vaimentamiseen, kuten kuoppaisilla tienpinnoilla esiintyvien voimien vaimentamiseen. Moniosaiset akselipalkit joko pultataan tai hitsataan yhteen tuotannon aikana. Niiden avulla voidaan tarvittaessa muuttaa raideleveyttä. Riippumatta siitä, mikä muunnos sopii ajoneuvoosi, perustehtävät ovat samat.

Osta edullisia taka-akselipalkkeja verkosta

Varmista haluamasi tuote huippuvalmistajilta, kuten Delphi, Lemfoerder, Meyle, SNR, Yamato tai Corteco, Motointegratorissa, palkitussa verkkokaupassa, ja hyödy noin 5 miljoonan varaosan korkeasta laadusta. Tutustu huippumerkkien lisävarusteisiin ja odota taka-akselipalkin salamannopeaa toimitusta 2-4 arkipäivän kuluessa. Onko sinulla kysyttävää tai haluaisitko tietää lisää teknisistä yksityiskohdista? Keskustele ystävällisen asiakaspalvelutiimimme kanssa.