-7€ autojen varaosista -10€ autojen varaosista -15€ autojen varaosista

Akkuvirran katkaisimet – KUORMA-AUTOT

(löytyi 58 tulosta)

Sijoituskriteerit
Akun rele BOSCH 0 333 300 003
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 333 300 003
280,93 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Akun pääkatkaisija BPART 820.000.000
Valmistaja:   BPART
Valmistajan numero:   820.000.000
19,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Akun rele BOSCH 0 333 301 010
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 333 301 010
199,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pääkatkaisija, akku HELLA 6EK 002 843-121
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   6EK 002 843-121
57,65 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pääkatkaisija, akku DT Spare Parts 2.26153
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   2.26153
490,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pääkatkaisija DT Spare Parts 7.25710
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   7.25710
69,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pääkatkaisija, akku BOSCH 0 341 002 003
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 341 002 003
49,20 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pääkatkaisija, akku BOSCH 0 341 001 001
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 341 001 001
31,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pääkatkaisija, akku DT Spare Parts 1.21409
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   1.21409
287,55 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Akun pääkatkaisija BPART SW-40
Valmistaja:   BPART
Valmistajan numero:   SW-40
22,65 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Akkukatkaisin (vipu) BPART 820.000.000/2
Valmistaja:   BPART
Valmistajan numero:   820.000.000/2
18,98 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Akkukatkaisin (vipu) DT Spare Parts 2.25650
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   2.25650
373,99 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pääkatkaisija, akku HELLA 6EK 001 559-011
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   6EK 001 559-011
100,21 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pääkatkaisija DT Spare Parts 1.21408
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   1.21408
237,99 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pääkatkaisija, akku AKUSAN VOL-BS-006
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   VOL-BS-006
101,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mikä on akun erotin?

Viimeistään silloin, kun olet saanut autosi käynnistettyä ensimmäisen kerran vikapalvelun tai avuliaiden kanssaihmisten toimesta, tiedät, että mikään ei liiku autossa, jonka akku on tyhjä. Lähes kaikki elintärkeät toiminnot ovat riippuvaisia auton akusta. Käynnistin, valot, radio, vilkut ja kaikki muut vuosien varrella lisätyt sähkökäyttöiset toiminnot ovat riippuvaisia akusta. Ne kaikki on kytketty virtapiirillä yhteen tai jopa useampaan akkuun. Joissakin tapauksissa voi kuitenkin olla hyödyllistä, jos voit tilapäisesti katkaistatämän tärkeän virtapiirin. Näissä tapauksissa voit asentaa akun katkaisukytkimen. Se sijaitsee jossain piirissä ja voi halutessaan keskeyttää sen. Mutta milloin näitä erityistapauksia esiintyy?

Akkukatkaisijan sovellukset

Akunerottimia käytetään autoissa pääasiassa kolmeen eri tarkoitukseen :

  • Suojaus purkautumiselta ja huollon aikana
  • Varkaudenestolaite
  • Hätäpysäytyskytkin moottoriurheilussa

Pääkytkin suojaa purkautumiselta ja huollon aikana

Yleisin käyttötarkoitus on ensimmäinen. Jos ajoneuvo on pysäköitynä pidemmäksi aikaa, eri toiminnot voivat vähitellen purkaa akkua, vaikka ajoneuvo ei olisi käytössä. Tämän estämiseksi akun irrotuskytkin voi katkaista yhteyden ja estäänäin mahdollisen purkautumisen. Yleensä tätä käytetään ajoneuvoissa, joita käytetään harvoin tai jotka pysäköidään toistuvasti pidemmäksi ajaksi muista syistä. Kaikissa näissä tapauksissa jälkiasennettu akun irrotuskytkin on ehdottomasti käytännöllisempi tapa irrottaa akku joka kerta. Näin estetään akun tahaton purkautuminen ajoneuvon ollessa pysäköitynä ja vähennetään huomattavasti sähköpalojen riskiä. Lisäksi se voi olla erittäin käytännöllinenerilaisissa korjaus- tai huoltotöissä , jos voit helposti katkaista virran.

Sytytysvirran katkaisija varkaussuojaa varten

Autovarkaat osaavat yhä paremminkäyttää perinteisiä ajonestolaitteita. Jotkin auton omistajat haluavat siksi lisätä vielä yhden turvakerroksen. Tätä tarkoitusta varten ne käyttävät niin sanottuja sytytyskatkojia. Ne ovat periaatteessa vain toisenlainen akun irrotuskytkin. Tässäkin tapauksessa virtapiiri katkeaa. Niin kauan kuin virtapiiri on katkaistu, varkaat eivät voi käynnistää autoa. Nämä erityiset katkaisijat on yleensä kätketty taitavastitai piilotettu sisätilojen verhoilun taakse, ja ne laukeavat vain kaukosäätimellä tai erityisellä magneetilla.

Urheiluautojen hätäpysäytyskytkin

Joissakin moottoriurheiluautoissa akun katkaisukytkimillä voi olla myös erityinen rooli. Tässä niitä voidaan käyttää hätäkytkimenä onnettomuustilanteessa. Erilaisilla laukaisimilla voidaan varmistaa, että virtapiiri katkeaa. Tällä varmistetaan ensisijaisesti, että moottori pysähtyy.

Katkaisijatyypit

Akun erottimia on eri muodoissa. Käyttötarkoituksesta ja -paikasta riippuen valittavana on kiertokytkimiä, painonappikytkimiä ja erikoisvaihtoehtoja, joissa kytkinvipuvoidaan irrottaa. Jälkimmäiset suojaavat myös ensisijaisesti varkauksilta, ja niitä vaaditaan jopa laissa muun muassa trukeissa. Se, mikä kytkin on oikea sovellukseesi, riippuu ensisijaisesti siitä, mihin haluat asentaa kytkimen. Jos sitä käytetään vain taustalla, ulkonäöllä ei ole merkitystä. Jotkut haluavat kuitenkin integroidasen ohjaamoon. Tällöin kytkimen pitäisi olla hieman houkuttelevampi tai varkaussuojan tapauksessa mahdollisimman huomaamaton.

Mihin ja miten akun pääkytkin asennetaan?

Lukuun ottamatta varkaussuojaukseen tai kilpa-autoihin tarkoitettuja erikoismuutoksia, tuleva pääkytkin olisi asennettava mahdollisimman lähelle akkua. Siellä kytkin voidaan asentaa lähelle miinusnapaa. Asennus matkustamoon aiheuttaisi (paljon) lisätyötä ohjaamossa tarvittavien johdotusten ja säätöjen vuoksi. Monet käyttävät sisätiloissa myös niin sanottua "Nato-luuta", jota käytetään alun perin armeijassa, mutta jota käytetään yhä uudelleen myös yksityisajoneuvoissa. Asennus on joka tapauksessa annettava vain ammattilaistentehtäväksi. Väärä kytkin, joka on asennettu väärään paikkaan väärällä tavalla, voi muuten aiheuttaa ikäviä vaurioita autosi elektroniikalle.

Päätelmä

Jos kaikki on tehty oikein, uusi akun irrotuskytkin on käytännöllinen apu (harvoin käytetyn) autosi jokapäiväisessä käytössä. Se estää ajoneuvon huomaamattoman tyhjenemisen. Autovarkaiden on paljon vaikeampi päästä karkuun ajoneuvosi kanssa. Ja jos sinun pitäisi ajaa moottoriurheilua, saat tärkeän turvatoiminnon oikealla kytkimellä. Kaikissa näissä tapauksissa kannattaa nyt selata 5 miljoonaa autovaraosaa Motointegrator-verkkokaupassa ja löytää ihanteellinen akunerotuskytkin.